Jeden z predpokladaných tvarov Porsche 911 od Wildspeed

Porsche 911 v predaji od roku 2012 dostane dva nové ploché šesťvalce. Základná verzia Carrera má mať 3,4 liter s výkonom 258 kW (350 k). Výkonnejší model Carrera S má mať 3,8 liter s výkonom blízko k 300 kW (408 k). Informácia o sedemstupňovej prevodovke zatiaľ automobilkou nie je oficiálne potvrdená, ale dá sa brať veľmi vážne. Napriek značne výkonnejším motorom sa technici rozhodli vybaviť nové kupé ďalším prevodom.

Hlavnou pohnútkou však nie je lepšia dynamika, ani bližšie naskladanie prevodových pomerov k sebe. Práve naopak. Silnejšie motory majú umožniť použiť sedmičku hlavne na diaľnici v rýchlostiach nad 100 km/h ako oddychovú rýchlosť pre veľké zníženie otáčok motora a tým aj spotreby a tak šialene ostro sledovaných emisií.

Zástancovia klasickej manuálnej prevodovky v 911 sa vraj nemusia obávať, lebo pocitovo má byť nová prevodovka na nerozoznanie. Tu však vyvstáva otázka. Aj je na obrázku naozaj finálna konfigurácia radiaceho "Háčka", zaujíma ma, ako dokáže vodič v rýchlej jazde rozoznať, či radí 5, alebo 7? Zdá sa, že nová 911 dokáže svojho vodiča ukvaltovať na smrť. Ale poviem vám, takto zomierať by som naozaj mohol. Každý deň, aj niekoľkokrát. Možno som konzervatívny, ale stále mám (až na malé výnimky) najradšej manuály a časté radenie ma prosto baví...