Autá značky Ferrari sú, povedzme si na rovinu, z inej dimenzie. Nemusíte s nimi mať osobnú skúsenosť, aby ste ich obdivovali. Ferrari je velikánom sveta áut. Môže si kupcov nielen vyberať, ale tiež ktorékoľvek z diel za istých okolností venovať. A také čosi sa neodmieta. Posledný 400. kus limitovanej série auta, ktoré hrdo nieslo meno zakladateľa automobilky - Ferrari Enzo, dostal ako dar sám pápež Ján Pavol II. A situácia sa znova opakuje...

Nástupcu typu Enzo, typu LaFerrari, plánovali vyrobiť 499 kusov. Keď však koncom augusta zasiahlo stred Talianska ničivé zemetrasenie, v okamihu zmenilo život tisícom ľudí. Otriaslo dokonca aj domovským sídlom automobilky, mestečkom Maranello. Ferrari sa nemohlo nečinne prizerať a zachovalo sa šľachtene. Vyrobili 500. kus super hybridu LaFerrari a vložili ho do aukcie s tým, že získané peniaze poputujú na pomoc obetiam nešťastia. Po skúsenostiach s aukciami áut tohto kalibru sme mohli predpokladať, že výsledná suma nebude malá. Autá Ferrari vždy viedli v rebríčku najdrahších aukcií.

 

Cenníková cena LaFerrari bola na úrovni zhruba 1,1 milióna €. V aukcii však za 500. kus jeho nový majiteľ zaplatil neuveriteľných 7 miliónov dolárov! Tým LaFerrari prekonalo nielen vlastný rekord 5,2 milióna dolárov, ale so sumou v prepočte asi 6,5 milióna € sa stalo zatiaľ najdrahším autom 21. storočia. Každý ho spozná podľa bielych čiar smerujúcich z prednej masky dozadu lemujúc kabínu a talianskej vlajky na špici.

Ferrari LaFerrari

V strede uložený motor V12 s objemom 6.3 l produkuje 588 kW. Spolu s elektromotorom KERS má auto maximálny výkon 963 koní. Z 0-100 vypáli za 2,9 sekundy a dosiahne 350 km/h.