Rozvoj technológií zvyšuje komfort a pohodlie vodičov aj cestujúcich. Za ostatných 30 rokov nastal v rozvoji aktívnej a pasívnej bezpečnosti veľmi veľký skok. A vývoj stále napreduje. Bezpečnosť a pohodlie sú pri vývoji nových áut prvoradé. Je trochu smutné, že niektoré z prvkov spomínaných nižšie sú stále príplatkovou výbavou najpredávanejších modelov. Niektoré značky dokonca ešte stále všetky uvedené systémy nemajú v ponuke...

Adaptívny tempomat
Jednoduchý tempomat bol za príplatok bežne dostupný takmer na každé auto už v druhej polovici 90. rokov. Adaptívny tempomat bol dlhú dobu určený len pre vyššiu a luxusnú triedu. To sa však mení a niektoré značky ho ponúkajú aj pri ľudových modeloch. Adaptívny tempomat tiež udržuje rýchlosť navolenú vodičom. Ale iba do chvíle, kým pomalšie vozidlo vpredu umiestený snímač nezaregistruje. Riadiaca jednotka to vyhodnotí a zníži vašu rýchlosť na rýchlosť vozidla pred vami - prípadne dokáže i zastaviť, ak to je potrebné. Zatiaľ najnovšia evolúcia je schopná ovplyvňovať rýchlosť aj podľa dopravného značenia pri ceste.

Systém autonómneho núdzového brzdenia 

Autonómny systém núdzového brzdenia (AEB) je jedným z kategórie novších prvkov aktívnej bezpečnosti. Je nadstavbou asistenta núdzového brzdenia BAS. V posledných dvoch rokoch sa pomaly zavádza do stále viac automobilov. Euro NCAP rozdeľuje AEB systémy na trhu do dvoch kategórií: nízkorýchlostné (City system) a vysokorýchlostné (Inter-Urban system). Má za úlohu zamedziť vzniku škôd v bežnej mestskej premávke, ktoré vznikajú predovšetkým z dôvodu nepozornosti vodiča. Ak systém vyhodnotí nebezpečnú situáciu a vodič nezošliapne brzdový pedál, systém sa zaktivuje a auto núdzovo zabrzdí. Tým predíde nárazom do chodcov/cyklistov, vzniku materiálnych škôd, alebo ich značne minimalizuje.

Dažďový senzor 

To, že prší, alebo sneží dokáže auto zistiť rôznymi spôsobmi. Najviac sa využíva optický dažďový snímač. Jeho hlavnými výhodami sú odolnosť voči korózii a rušeniu, jednoduchá konštrukcia a bezúdržbovosť. Je schopný detegovať nielen dážď, ale aj zahmlievanie skiel a má možnosť snímania úrovne okolitého osvetlenia. Intenzitu dažďa je možné vypočítať z rozdielu množstva odrazeného svetla. Tento pomocník, ak ho v automobilke správne nastavia, bezpochyby prispieva k psychickej pohode a istote obsluhy auta. 

Bezkľúčové otváranie a štartovanie

Označované ako Keyless, alebo Keyless entry. Nájdete ho tiež pod označením Kessy, Smart entry, Car pass a Hands free card. Majiteľ má pri sebe kľúč v podobe ovládača, ktorý nie je nutné pri odomykaní auta vyberať z vrecka. Väčšina automobiliek v súvislosti s bezkľúčovým odomykaním ponúka aj systém automatického štartu, kedy stačí jediný dotyk na tlačidlo a elektronika sama reguluje dĺžku štartovania. Pri niektorých autách však treba toto tlačidlo držať až do chvíle, kým motor nenaskočí. Zamykanie tiež závisí od automobilky, napr. Renault ponúka systém, ktorý závisí od „kľúča“. Systém sleduje jeho vzdialenosť od auta a po pár krokoch sa auto samočinne zamkne. Väčšina áut má na vonkajšej kľučke mikrospínač, alebo zvýraznenú plôšku, ktorej sa treba dotknúť, aby sa auto zamklo.

Bezdotykové otváranie kufra

Po veľkom nákupe sa často stáva, že prídete k vozidlu a s rukami plnými tašiek sa len ťažko hľadajú kľúče po vreckách. To však už nie je nutné, vďaka inovatívnemu systému komfortného otvárania kufra. Systém je tvorený senzormi v zadnom nárazníku, ktoré zaznamenávajú nohu vodiča, a reagujú na pohyb kopnutia. Tento systém je viazaný na vyššie spomínaný systém KeyLess. Vďaka tomu sa systém bezdotykového otvárania dverí batožinového priestoru nemôže náhodne aktivovať, keď napríklad pod vozidlom prebehne zviera, alebo deťom, ktoré sa hrajú na ulici. Najväčšími fanúšikmi bezdotykového otvárania kufra sú holandskí vodiči – v minulom roku si viac ako 90% z nich zvolilo tento systém, ak ho daný model mal v katalógu.

ABS a ESC
ABS – proti-blokovací systém bŕzd a ESC - elektronický stabilizačný systém sú technológie už naozaj staré a celkom známe. Samotné ABS vyrovnáva brzdnú silu medzi kolesami na základe informácie zo snímača otáčok jednotlivých kolies. ABS bráni ich úplnému zablokovaniu, keď by sa auto pri prudkom brzdení stalo neovládateľné. ESC spracúva informácie aj z ABS a z mnohých ďalších snímačov ako natočenie volantu, odstredivé sily, aktuálna rýchlosť... a cielene pribrzďuje jednotlivé kolesá separátne tak, aby sa auto podľa možností pohybovalo smerom určeným vodičom a volantom. Technológia ESC sa osvedčila hlavne pri znižovaní dopravnej nehodovosti spôsobenej jedným vozidlom pri nedodržaní bezpečnej rýchlosti najmä v zákrutách a pri vyhýbacích manévroch.

Systém nočného videnia 
Úlohou systému nočného videnia je znížiť vysoký počet nehôd v noci a umožniť vidieť vodičovi ďalej aj pri zapnutých stretávacích svetlách. Nočné videnie vyžíva buď infračervené svetlo, ktoré ľudské oko nevníma, čiže ani neoslepuje, alebo termokameru. Cestu osvetľujú okrem bežných svetiel aj infračervené svetlomety a pri zapnutých stretávacích svetlách rozšíria zorné pole vodiča o ďalších 150 m. Systém na zlepšenie viditeľnosti v noci tak omnoho skôr pomôže rozoznať chodcov, cyklistov, zaparkované vozidlá a iné prekážky na ceste.

Bluetooth pripojenie
Technológia Bluetooth si svoje miesto našla i v autách. Počnúc prehrávaním hudby, cez nastavenie klimatizácie. Pomocou tabletu alebo mobilu dokážete ovládať viacero funkcií. Okrem toho sa toto prepojenie využíva i pri nájdení a diagnostike závad na vozidle. No najlepšie využitie ponúka bluetooth vodičom pre spárovane mobilného telefónu s rádiom a tzv. handsfree telefonovanie.