S takouto rezervou prosím čítajte aj nasledujúce riadky a hlavne veľmi opatrne si spoločne poobzerajme fotografie, na ktorých je pravdepodobne naozaj zachytený očakávaný nový Golf. Keďže autá pred spustením sériovej výroby musia najazdiť tisíce kilometrov v reálnej premávke nie práve po obslužnej komunikácii vedúcej do niektorej africkej oázy, a keďže ľudstvo zatiaľ neosídlilo žiadnu inú planétu, dá sa veriť, že pri troche šťastia a pozornosti sa niekomu naozaj podarí uloviť obrázok pripravovaného modelu, ktorý nemusí byť nevyhnutne poobliekaný do trestaneckých pásikov, ale má povedzme čiernou páskou pozakrývané niektoré určujúce línie a dizajnové prvky. Takto sa na Instagrame nedávno pochválil nadšenec značky Volkswagen vzácnym úlovkom – pohotovo odfotil ikonický model ôsmej generácie v podstate takmer nezahalený. 

Takže takto by mal vyzerať

Fotografie nie sú vo veľmi dobrej kvalite a nie je na nich naozaj dokonale vidieť ani maskovanie. Sotva z nich môžeme s istotou odčítať upravený dizajn, o ktorom navyše už dnes vieme, že nemá byť priepastne iný, ale v duchu dlhoročnej tradície bude zovňajšok auta evolúciou toho súčasného. Zásadné krivky zostávajú zachované, no najmä predná časť – tá je z mnohých hľadísk určujúca svetlami a maskou – má byť jednoznačne odlíšiteľná od predchodcu. Volkswagen si totiž už roky dáva záležať na tom, aby svoj úspešný model „nesprasil“ žiadnymi prílišnými zmenami. Nikto nepochybuje, že Golf Mk8 je jedným z najočakávanejších typov tohto roka – a to či už pre tých, ktorí naň čakajú, alebo pre tých, ktorí sú len zvedaví. Veď názov Golf si nesie tento typ už od roka 1974 (vyrobených bolo cez 35 miliónov kusov!), tak ak už pre nič iné, tak pre túto vytrvalosť si pozornosť zaslúži. Navyše Golf dal meno celému segmentu kompaktných automobilov, ktoré sú  v istom zmysle dodnes zlatým stredom, hoci delenie modelovej ponuky na tradičné segmenty je dávno v troskách. 

Pár známych faktov

Dizajn síce ešte detailne nepoznáme, ale už vieme, že nový Golf je postavený na osvedčenej, úspešnej a zdokonalenej platforme MQB. Bude ľahší približne o 45 kilogramov, s väčším rázvorom a teda zväčšeným vnútorným priestorom pre posádku a pravdepodobne aj pre batožinu. Opäť tu však nejaké zázraky už nečakáme. Technicky sa bude Golf posúvať najmä v oblasti konektivity a poloautonómnych systémov, ktoré síce ešte ďaleka nebudú šoférovať samé, ale vodičov budú z celej sily pomáhať nezísť z cesty.... Pod kapotou budú určite turbomotory s tromi alebo štyrmi valcami, stále sa spomína benzín aj nafta, a pribudne mild-hybridná technológia. O verzii GTI sme už tiež písali, jej sa nevedia dočkať fanúšikovia hot- hatchov. 

zdroj: carscoops.com