Áno, rebríček by mohol byť obsiahlejší. Ja som výber zúžil na týchto 6 áut. 

VW Lupo /Seat Arosa

Ani jedno nepatrí medzi najlacnejšie auta. Možno by niekto oponoval, že radšej kúpiť staršie Polo/Ibizu, alebo priplatiť a kúpiť novšie modely. V podstate, ako sa rozhodnete, tak budete mať. Ja by som za tú sumu výlučne do mesta volil Lupo/Arosu. Kúsky síce prišli pred miléniom, ale za 1500 eur dostaneme kusy v dobrom stave a rokom výroby od 2002. Výhodou je, že autá až tak nehrdzavejú. Pod kapotou Lupa nájdeme 10 motorov, z toho 3 naftové. Každý si vyberie. Arosa mala len 6 motorov, z toho 3 naftové. Ale pozor. Ak chcete fakt lacné vozenie a obstojnú dynamiku, jednoznačne 1,4 TDI, ktorý má síce len 75 koní, ale 200 Nm! 

Fiat Punto Mk2

Punto ako také nie je vyslovene zlé auto. Je lacné, ale môže zato aj povesť Fiatov a tak trochu hrdza. Pred časom som bol s kamarátom obzerať Puntá a z 5 - 7 kusov bol iba jeden nehrdzavý. Výhodou je, že sa dá za málo peňazí nájsť skutočne auto vo vysokej a aj funkčnej výbave, ktoré zahŕňa elektrické okná, či servo s príplatkovou funkciou CITY, alebo s klímou. Ak Punto servo má, tak je elektrické. Repas a výmena nebude najjednoduchšia. Punto sa vyrábalo od r.1999. V r.2003 prišla modernizácia (staršie je v mojich očiach krajšie). Pod kapotou boli 4 benzínové motory s objemom až po 1,8 litra. Nafta bola rozšírenejšia. Od hladkého dízla až po Multijet. A skutočne s prepĺňanou naftou auto aj ide. :) Na dobré kusy po modernizácii budete potrebovať o trochu viac peňazí.

Opel Corsa C

Má chyby? Áno... Hrdza a iné choroby Oplov tej doby. Výbava? Väčšinou biedna, keďže veľa vecí bolo za príplatok. Do 1500 eur sa dá nájsť dobrý kus a aj s priaznivým rokom výroby. Ale varujem vopred, nemusí to byť úplne ľahké. Paleta motorov začína na litrovke v benzíne, až po 1,8čku. Naftové boli v objeme 1,3 a 1,7 litra a mali takmer po 100 koní. Pri výbere motorov však opatrne. Voľba niektorých benzínových kusov sa vám môže veľmi rýchlo vypomstiť – napr. 1,4 16V. 

Toyota Yaris 

Do 1500 eur sa dá kúpiť krásny zachovalý Yaris. Je to síce tvarovo svojské auto, ale na druhej strane mimoriadne spoľahlivé. Hrdza ho trápi len minimálne, a to v oblasti kolies. Iritovať vás môže horšie dielenské spracovanie interiéru. Motor? V tomto modeli jednoznačne benzín. Na výber je toho fakt dosť. Pod objem 1,3 by som však nešiel. Nevýhoda nafty je predovšetkým jej vyššia nadobúdacia cena a prípadne riziká budú drahšie, ako pri veľmi dobre vyladených benzínových motoroch, kde sa zvyčajne menia len spotrebáky. A ešte jedna rada. Vyhnite sa automatom a neodborne založenému LPG. 

Peugeot 206

206ka je dizajnovo asi najkrajšie a v ženských očiach najchutnejšie auto v rebríčku. Výroba začala v r.1998. Pod kapotou boli motory do objemu 2 litrov a nechýbali ani ostro ladené modely. Do 1500 eur ich však nezoženiete. Má rôzne chyby. Slabinou je elektrika, v prvých kusoch horšie spracovanie, ale dá sa to prežiť. Výbava? Nájdete aj kusy bez serva, tak si dajte na to pozor. Vyslovene nie je motor, ktorý by bol za také prachy zlý. Pri silnejších benzíňakoch by som si dal pozor. Väčšinou dostávali poriadne nakladačky.