Áno, WTCC sa bude jazdiť na severnej slučke Nürburgringu. Naposledy bola Nordschleife dejiskom svetového podujatia v roku 1983, keď sa tu išli 1000 km preteky World Supercar Race. Odvtedy nič, iba 24-hodinovka, ktorá nespadá pod FIA. Teraz sa WTCC vracia do Nemecka a nemohli si vybrať lepšie miesto. Zelené peklo so enormnou dĺžkou takmer 26 km, bude výzvou pre pilotov a nádherným divadlom pre divákov.

Promotér WTCC, Eurosport Events a organizátor 24-hodinovky ADAC Nordrhein sa dohodli na trojročnej spolupráci. Zaužívaný formát dvoch pretekov, každý s dĺžkou 60 km, chcú zmeniť. Francois Ribeiro, COO Eurosport Events vysvetľuje: „Aby sme vyriešili problém s týmto monumentom pretekárskej histórie, požiadali sme FIA o revíziu športových predpisov pre toto podujatie. Naša predstava spočíva v jednom 120 km dlhom preteku s jednou zastávkou v boxoch. Podrobnosti o formáte budú vypracované spolu s FIA, Eurosport Events a tímami pred ďalším sadaním FIA Touring Car komisie.“

Preteky WTCC na severnej slučke Nürburgringu by mohli mať 120 km a jednu zastávku v boxoch.

Továrenský pilot Lady, James Thompson povedal: „V Moskve nám povedali, že sa to môže stať. Nie veľa pilotov tam jazdilo, ja rozhodne nie. Musím tam odkrúžiť veľa kôl, kým budem vôbec môcť pomyslieť na to, že som konkurencieschopný. Budú to fantastické preteky, som si istý.“

Predchádzajúci promotér WTCC, Marcello Lotti, sa tiež usiloval o preteky na Nordschleife. V roku 2011 mu to nevyšlo, pretože okruh nemal potrebnú licenciu: „Chcel som dvojkolové preteky pred 24-hodinovkou na Nürburgringu, ale okruh potreboval licenciu štvrtej triedy od FIA. Ak by ju aj mal, potrebovali by sme podporu od výrobcov. Ale poviem vám, ak takýto typ tradičného okruhu môže byť homologovaný, alebo môže mať homologáciu, ktorá nám dovolí pretekať, tak prečo nie?“

James Thompson pripustil, že bezpečnosť môže byť problém: „Moja jediná obava je, že čím ste starší tým viac obľubujete bezpečnejšie trate. Musíte veriť organizátorom a FIA, že to dosiahne súčasné štandardy.“

Zdroj: autosport.com