Nemeckú Artegu založil v roku 2006 Klaus Dieter Frers. S pomocou Henrika Fiskera navrhli športové kupé Artega GT, ktoré mal poháňať buď 3,6 litrový V6 alebo nová elektrická pohonná jednotka. Spoločnosť ale v roku 2012 vyhlásila bankrot a tak sme sa elektrickej verzia športiaka nedočkali. Artega vstala z popola a vo Frankfurte predstavila nový elektrický športiak Artega Scalo.

Artega vstala z popola a predstavila nové kupé Scalo

Artega vstáva z popola, predstavila elektrický športiak Scalo so zadným pohonom, ktorý má 400 k, 780 Nm, dojazd 400 km a s rýchlonabíjačkou ho nabijete za hodinu!

Artega Scalo skôr pripomína facelift pôvodného GT, ale to nevadí, aj tak je to krásne auto. Tentokrát zvolili pohonnú jednotku zloženú z dvoch Voltabox vysokovýkonných elektromotorov, ktoré spolu poskytnú 400 k a 780 Nm. Športiak so zadným pohonom zrýchli na stovku za 3,6 s, topspeed elektronicky obmedzili na 250 km/h alebo 200 km/h ak sú batéria nabité na menej ako 25%.

Scalo bude elektromobil s výkonom 400 k, zadným pohonom a dojazdom 400 km

Artega tvrdí, že Scalo dokáže prejsť na jedno nabitie až 400 km. To vďaka 37 kWh lítium-iónovým batériám. 64 kW DC rýchlonabíjačkou dokážete športiak nabiť približne za hodinu, 22 kW AC nabíjačkou to trvá asi 2 hodiny a zo 16A domácej zásuvky bude nabíjanie trvať zhruba 10 hodín.

Artega Scalo

Vonkajšie rozmery: d = 4010 mm, š = 1880 mm, v = 1200 mm
Druh pohonu: Zadný
Pohonná jednotka: Dva elektromotory Voltabox, každý s nominálnym výkonom 150 kW a špičkovým výkonom 195 kW
Maximálne otáčky: 12 500 ot.
Maximálny výkon: 400 k
Maximálny krútiaci moment: 780 Nm
Maximálna rýchlosť: El. obmedzená na 250 km/h, pri menej ako 25% batérie na 200 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 3,6 s
Dojazd: 400 km
Prevodovka: Jeden pevný prevod, torque vectoring
Pohotovostná hmotnosť: 1585 kg
Kolesá: 20" kolesá s centrálnou maticou
Rázvor: 2460 mm
Objem kufra: 250 l
Cena: 170 000 eur