Vyzerá to, že dvojspojkové prevodovky sú na ústupe. Aspoň v rámci koncernu VW, alebo presnejšie v Audi. Práve táto značka pritom bola jedným z priekopníkov tohto typu prevodovky a už v 80-tych rokoch je mali niektoré kusy rely špeciálu Audi Sport Quattro S1 E2. Prvým sériovým autom, ktoré ju dostalo, bol VW Golf R32 v roku 2003 a vzápätí  si našla cestu aj do Audi a ostatných koncernových značiek. No nielen tam. Konkurencia samozrejme neváhala a zaradila ju do ponuky tiež.

"Musíte sa pozrieť na krútiaci moment. Hodnota do 400 Nm je pre dvojspojkovú prevodovku perfektná, ale toto auto (Audi S4) má viac ako 500 Nm," Florian Beck, konštruktér pohonného ústrojenstva pre Audi S4 a S5.

Nová generácia RS4 bude úplne iná. Príde o atmosférický V8 a dostane automatickú prevodovku s hydrodynamickým meničom.

No zatiaľ čo doteraz Audi túto technológiu tlačilo, už od nej pomaly ustupuje. Naznačuje to napríklad nové Audi S4 generácie B9. To dostalo prepĺňaný motor V6 3,0 TFSI s výkonom 260 kW (354 koní) a krútiacim momentom 500 Nm. Tento krútiaci moment však už nejde na kolesá pomocou dvojspojkovej prevodovky, ale cez 8-stupňovú automatickú prevodovku s hydrodynamickým meničom. Podobne na tom bude aj nová generácia Audi RS4, ktorá vymení 4,2 litrový atmosférický V8 za prepĺňaný motor V6 z Audi S4 vyladený na vyšší výkon a samozrejme automat s hydrodynamickým meničom.

 

Podľa Floriana Becka, konštruktéra pohonného ústrojenstva pre Audi S4 a S5, je to jednoducho otázka krútiaceho momentu: "Musíte sa pozrieť na krútiaci moment. Hodnota do 400 Nm je perfektná pre dvojspojkovú prevodovku, ale toto auto (Audi S4) má viac ako 500 Nm. Nová 8-stupňová prevodovka je veľmi konzistentná a efektívna. S ôsmimi stupňami máte veľmi nízke otáčky pri normálnej jazde. Takže je perfektnou kombináciou výkonu a efektivity. S vyšším krútiacim momentom je ideálna kombinácia s Tiptronicom. To je naša súčasná stratégia." Dôvodom by však mohla byť aj spoľahlivosť dvojspojkových prevodoviek, s ktorou mal koncern VW v minulosti problémy, prípadne hladší chod pri nízkych rýchlostiach.

Zdroj: drive

TEST AUDI RS4 TYP B8

TEST AUDI RS4 TYP B8

V polhodinovom videoteste vychŕlim nejeden zaujímavý údaj či parameter. V skratke,  Audi RS4 B8 je nádherná beštia. A ...

03. 05. 2015
TEST: AUDI A4 B9 AVANT 2,0 TDI S-TRONIC

TEST: AUDI A4 B9 AVANT 2,0 TDI S-TRONIC

Audi A4 prišlo minulý rok v novej generácii B9. Nie, nie je to iba facelift. Ozaj ide o úplne nové auto, aj keď vizuálna ...

10. 05. 2016
JAZDA: AUDI A4 B9 2016 (PRVÉ JAZDNÉ DOJMY)

JAZDA: AUDI A4 B9 2016 (PRVÉ JAZDNÉ DOJMY)

Vďaka nedávnej slovenskej prezentácii najúspešnejšieho a najdôležitejšieho Audi v ponuke výrobcu, prinášam krátke ...

20. 11. 2015
V AUDI S4 B9 DÁVA MOTOR 3,0 TFSI PEKNÝCH 260 KW ( 354 K)

V AUDI S4 B9 DÁVA MOTOR 3,0 TFSI PEKNÝCH ...

V očiach mnohých jazdcov výrobky Audi v oblasti jazdných vlastností na konkurenciu strácali. S príchodom 3. generácie ...

24. 02. 2016