Chcel by si BMW i3, ale dojazd 130-160 km na nabitie nestačí? Nie je problém. BMW za 4 000 dolárov ochotne predá malú fosílnu elektráreň, ktorú namontuje pod kufor elektromobilu. Motor pochádza z motorky a zo svojich dvoch valcov dáva výkon 25 kW (BMW s dvoma valcami, kto by to bol pred pár rokmi povedal). Pokiaľ chceš ušetriť, existuje aj iné riešenie.

Chalani z Gadget Review kúpili namiesto motora BMW domáci benzínový agregát od Hondy, ktorý sa bežne používa na výrobu elektrickej energie. Zaplatili zaň 800 dolárov, čo je len zlomok oproti navýšeniu ceny pri verzii i3 REX (Range Extender). Lenže aj toto riešenie má „zopár“ nevýhod. :-) Je užívateľský neprívetivé, pretože pri nabíjaní musí človek vytiahnuť celý agregát z kufra, zapojiť káble, ručne naštartovať... Za polhodinu dobíjania dokázal zvýšiť dojazd len o 4 míle (6,5 km), čo je priam tragický výsledok.  

Chalani z Gadget Review to ale nevzdali a skúsili dobíjať auto počas jazdy. Motor od Hondy umiestnili do kufra, výfukové plyny vyviedli von hadicou, naštartovali a ...nič. Auto sa odmietlo pohnúť so zapojeným káblom v zásuvke. Nabíjanie batérií počas jazdy je však otázka softvéru a určite by sa dalo povoliť. Väčším problémom je, že chalanom sa nepodarilo dostatočne utesniť „výfukové potrubie“ a v aute sa takmer zadusili. Stupídny nápad. :-) Nakoniec nastáva otázka: Aký zmysel má dobíjanie elektromobilu fosílnymi palivami?  Veď to už rovno môžeme jazdiť v klasických automobiloch spaľujúcich benzín či naftu a budeme pritom ekologickejší!

Zdroj: Autoblog.com