BMW naposledy pretekalo v Le Mans v roku 1999, kedy s prototypom V12 LMR vyhrali. Bolo to prvé a jediné víťazstvo bavorskej značky na legendárnej 24-hodinovke. Nemci zvažujú, že by sa mohli vrátiť. Ak si myslíte, že postavia špeciál triedy LMP1 a pôjdu proti Porsche, Audi, Toyote, alebo Nissanu, tak nie, táto možnosť je nepravdepodobná. Nedočkáme sa ich ani medzi plechovými autami.

BMW V12 LMR vyhralo 24-hodinovku v Le Mans v roku 1999

Automobilka rozmýšľa ináč. Chcú vytvoriť pretekársky špeciál poháňaný vodíkovými palivovými článkami a jazdiť v samostatnej kategórii určenej pre experimentálne vozidlá Garage 56. Niečo podobné urobil Nissan s netradičným ZEOD RC plug-in hybrid. BMW plánuje štart na legendárnych pretekoch v roku 2018.

BMW sa chce v roku 2018 postaviť na štart Le Mans s palivovými článkami poháňaným špeciálom. Nepostavia však auto triedy LMP1, to je pre nich príliš veľké sústo. Vybrali si experimentálnu kategóriu Garage 56.

Prečo ide BMW cestou experimentálneho auta a nepostaví poriadny špeciál? Jens Marquardt hovorí: „LMP1 je teraz jedna veľká hybridná vec a tam by sme neboli v pozícii lídra. Neboli by sme ani rýchli súperi, teraz by sme boli pomalí súperi, ako piaty výrobca v rade (za Audi, Porsche, Toyotou a Nissanom).“ Ďalší dôvod je marketing. BMW sa chce ukázať ako značka zapálená pre palivové články a experimentálny špeciál v kategórii Garage 56 im v tom má pomôcť. V roku 2018 sa postavia na štart Le Mans a v roku 2020 by mali na trh uviesť sériové auto poháňané palivovými článkami.

BMW od roku 1999  v Le Mans nepretekalo, teraz zvažuje návrat

Pri vývoji spolupracujú s Toyotou, ktorá predstavila vodíkovú Toyotu Mirai a už niekoľko rokov preteká v Le Mans v triede LMP1. BMW testuje prototyp pohonu pre sériové auto v BMW radu 5 Gran Turismo. Nový stroj zaradia k ekologickému radu i, kde teraz majú BMW i3 a BMW i8.

Hovorí sa, že Nemci nechcú do LMP1 pretože by to bolo veľmi drahé a súperi nasadili latku tak vysoko, že by to mohlo byť pre BMW priveľa. BMW sa pomaly stiahlo z vrcholového motoršportu, keď po neúspešnej sezóne 2009 odišlo z F1. Kategória Garage 56 teda dáva najväčší zmysel, zvlášť keď chce automobilka predstaviť aj sériové auto s vodíkovým pohonom.