BMW V12 LMR

BMW V12 LMR vyhralo 24-hodinovku v Le Mans v roku 1999

Automobilka rozmýšľa ináč. Chcú vytvoriť pretekársky špeciál poháňaný vodíkovými palivovými článkami a jazdiť v samostatnej kategórii určenej pre experimentálne vozidlá Garage 56. Niečo podobné urobil Nissan s netradičným ZEOD RC plug-in hybrid. BMW plánuje štart na legendárnych pretekoch v roku 2018.

BMW sa chce v roku 2018 postaviť na štart 24h Le Mans s palivovými článkami poháňaným špeciálom. Nepostavia však auto triedy LMP1, to je pre nich príliš veľké sústo. Vybrali si experimentálnu kategóriu Garage 56.

Prečo ide BMW cestou experimentálneho auta?

Jens Marquardt hovorí: „LMP1 je teraz jedna veľká hybridná vec a tam by sme neboli v pozícii lídra. Neboli by sme ani rýchli súperi, teraz by sme boli pomalí súperi, ako piaty výrobca v rade (za Audi, Porsche, Toyotou a Nissanom).“ Ďalší dôvod je marketing. BMW sa chce ukázať ako značka zapálená pre palivové články a experimentálny špeciál v kategórii Garage 56 im v tom má pomôcť. V roku 2018 sa postavia na štart Le Mans a v roku 2020 by mali na trh uviesť sériové auto poháňané palivovými článkami.

BMW V12 LMR

BMW od roku 1999  v Le Mans nepretekalo, teraz zvažuje návrat

Pri vývoji spolupracujú s Toyotou, ktorá predstavila vodíkovú Toyotu Mirai a už niekoľko rokov preteká v Le Mans v triede LMP1. BMW testuje prototyp pohonu pre sériové auto v BMW radu 5 Gran Turismo. Nový stroj zaradia k ekologickému radu i, kde teraz majú BMW i3 a BMW i8.

Hovorí sa, že Nemci nechcú do LMP1 pretože by to bolo veľmi drahé a súperi nasadili latku tak vysoko, že by to mohlo byť pre BMW priveľa. BMW sa pomaly stiahlo z vrcholového motoršportu, keď po neúspešnej sezóne 2009 odišlo z F1. Kategória Garage 56 teda dáva najväčší zmysel, zvlášť keď chce automobilka predstaviť aj sériové auto s vodíkovým pohonom.