Nový šéf Cadillacu Johan De Nysschen, nestráca čas a už plánuje niekoľko nových modelov. Vo vedení je pritom len od augusta tohto roka. Nové modely prídu aj s novým označením, ktoré bude niesť písmená „CT“ v prípade sedanov a kupé alebo „XT“ v prípade SUV a crossoverov.

Cadillac chce odtrhnúť väčší podiel z konkurenčného koláča, teda aspoň v Číne a na severoamerickom trhu. Na to aby mohol konkurovať nemeckej prémiovej trojke však potrebuje rozšíriť zoznam ponúkaných modelov. Nástupca modelu SRX bude prvé auto, ktoré ponesie označenie XT. Crossover príde do predaja v roku 2016. Cadillac s ním chce konkurovať Audi Q7, BMW X5 ale hlavne Acure MDX, ktorá je najpredávanejším modelom v segmente. De Nysschen tiež naznačil príchod nového menšieho Crossoveru, ktorý má byť konkurentom pre Mercedes GLA alebo BMW X1. Ten sa objaví o tri-štyri roky.

Cadillac CTS

Cadillac však neplánuje len nové Crossoveri a SUV. V pláne sú aj nové sedany, vrátane vrcholového modelu značky. V súčasnosti má Cadillac v ponuke dva sedany, ATS a CTS. Model ATS patrí do segmentu strednej triedy, takže konkuruje napr. Mercedesu triedy C. Väčší a novší model CTS to má namierené proti Mercedesu triedy E. V ponuke americkej luxusnej značky teda chýba tzv. full-sized sedan, teda konkurent pre triedu S. V minulosti Cadillac ponúkal model DTS, avšak od roku 2011 už nie je v ponuke. To chce Cadillac zmeniť a pripravuje nový model, ktorý sa  nebude volať DTS ale ponesie nové označenie CT6. Dizajnovo by mal vychádzať z konceptu Elmiraj. Mnohí Američania sa tešili na návrat V8 pod kapotu, čo je podľa vyhlásenia produktového šéfa viac než nepravdepodobné. Pod kapotu sa má nasťahovať údajne najsilnejší šesťvalec v segmente spriahnutý s osemstupňovým automatom. Najsilnejším v segmente je myslený asi 3,6 litrový motor s výkonom 313 kW (425 koní), ten sa má objaviť aj v športovom modeli ATS-V. V ponuke sa má objaviť aj plu-in hybrid s papierovou spotrebou 3,4 litra na sto kilometrov. Model CT6 bude väčší oproti súčasnému CTS približne o dvadsať centimetrov a ľahší o 25 kg. Očakávame teda dĺžku na úrovni 5170 mm a hmotnosť okolo 1,8 tony. Produkčná verzia by sa mala ukázať približne v polovici budúceho roka.

Koncept Cadillacu Elmiraj

Vrchol ponuky však bude tvoriť ešte väčší automobil. Ten má súperiť s luxusnými sedanmi s predĺženým rázvorom, teda s autami ako Mercedes triedy S L či BMW rady 7 Li. Označenie tohto vozidla bude niesť znaky CT8 alebo CT9. V hre je dokonca aj verzia s dvoma dvermi. Pod kapotou už môžeme očakávať aj vidlicový osemvalec, ktorý historicky patrí do veľkých amerických sedanov. To však stále nie je všetko. Cadillac plánuje ďalší malý sedan. Ten bude v hierarchii značky pod modelom ATS a bude zdieľať platformu s pripravovaným malým crossoverom, ale aj s Chevroletom Cruze či Opelom Astra. Nakoniec len dodám, že americká značka plánuje aj plne elektrický model.

 

Zdroj: autoforum.cz