Všetky horúce a dôležité novinky 86. autosalónu Ženeva 2016 nájdete na: http://zeneva-2016.topspeed.sk/
Číňania postavili ideálny hypercar, výkon vyše 1000 k, šprint na stovku za 2,5 s, topspeed 350 km/h, dojazd vyše 2000 km a spotreba len 0,18 l / 100 km, toto dokáže Techrules AT96 TREV.

Pri stavbe pohonnej jednotky sa snažili skombinovať to najlepšie z leteckého a automobilového priemyslu, vytvorili TREV, turbínou nabíjané elektrické vozidlo. ich dielo má výkon 1044 k a krútiaci moment vraj 8639 Nm. Dosiahli to tak, že do auta namontovali 6 elektromotorov, kde vpredu každý poháňa jedno koleso a vzadu na koleso pripadajú hneď dva. Dva menšie elektromotory dokázali dozadu umiestniť ľahšie ako jeden veľký. Motory berú šťavu z 20 kWh lítium-mangánovo-oxidovej batérie.

Batéria by sama o sebe hypercaru nezabezpečila dlhý dojazd, hoci ju nabijete zo zásuvky za 40 minút, prešli by ste len 150 km. Číňania sa viac ako na batériu sústredili na nabíjanie. Ako generátor použili turbínu s výkonom 36 kW, ktorá má až 96 000 ot.  Niečo podobné skúsil Jaguar C-X75. AT96 TREV dokáže vďaka turbíne jazdiť za 0,18 l / 100 km a má dojazd vyše 2000 km! Aj ostatné parametre hovoria o rýdzom hypercare, šprint na stovku za 2,5 s a topspeed 350 km/h. Techrules hovorí, že pohonná jednotka váži len 100 kg a je tak nenáročná na údržbu, že sa ju prakticky nemusíte ani raz otvoriť, stačí meniť len vzduchové filtre.

Pohonná jednotka TREV je prakticky bezúdržbová, stačí meniť len vzduchové filtre

Číňania v Ženeve predstavili dve verzie auta, AT96 TREV a GT96 TREV. Hoci sú si veľmi podobné, je tu jeden podstatný rozdiel, AT96 jazdí na letecké palivo, zatiaľ čo do GT96 môžete natankovať štandardný benzín. Pri konštrukcii použili karbónový monokok, zavesenie dvojitý lichobežník vpredu i vzadu, batérie tvaru T pod podlahou a sľúbili vektorovanie krútiaceho momentu na všetkých kolesách. Chcú sa zmestiť do 1000 kg, to sa im zatiaľ nepodarilo, AT96 TREV momentálne váži 1380 kg.

Vyzerá to tak, že Techrules to myslí so svojím hypercarom vážne. Ich dielom nie je len statický model na autosalóne a pár obrázkov od dizajnéra. AT96 TREV skutočne jazdí, vo februári ho prevetrali na anglickom okruhu Silverstone. Spoločnosť chce auto dokončiť v priebehu niekoľkých rokov a spustiť malosériovú výrobu.