A je to škoda. Prototyp C-X75 je totiž technicky na rovnakej úrovni, ako LaFerrari alebo McLaren P1. Jazdnou dynamikou ich dokonca pravdepodobne prekonáva. Nedávno ho totiž dostali do rúk britskí novinári, a tí zistili zaujímavé fakty. Napríklad to, že Jaguaru nerobí problém pokoriť sto kilometrovú rýchlosť za menej ako tri sekundy, na 160 km/h je o sekundu skôr než LaFerrari a maximálka je niekde pri 355 km/h. Uznajte sami, že je to naozaj škoda.

Do vrcholnej trojky Ferrari, McLaren a Porsche 918 by Jag pasoval náramne. O tom, že rovnako ako oni je postavený z karbónu, asi netreba polemizovať, no zaujíma tuhosťou karosérie. Je to 60 000 Nm/stupeň, čo je tri krát viac než Lamborghini Murcielago. Zároveň je ale o 400 kg ľahší od Porsche 918. A to i napriek tomu, že okrem 1,6-litrového motora má dva elektromotory. Je to hybrid, čo je vlastne nutný výsledok myšlienky konceptu, ktorá znela jednoducho, a zároveň nesplniteľne. Tím mal pred sebou tri úlohy - postaviť auto, ktoré dokáže súperiť s Bugatti Veyron, mať dojazd na elektriku ako Chevrolet Volt a neprodukovať viac emisií ako Toyota Prius. Koľko z vás by si poklepalo na čelo, keby im takúto úlohu zadal šéf na porade? Jag do toho neišiel sám, na pomoc si zavolal odborníkov z formule, chlapcov od Williamsu. 

Vzniklo auto, ktoré je po technickej stránke naozaj zaujímavé. Výkon je pri plnom nasadení 633 kW, teda 896 koní. Samotný na dva krát prepĺňaný štvorvalec 1,6 l má výkon 373 kW (502 k), čo je 313 koní z litra objemu. To je o šesťdesiat percent viac, než akýkoľvek iný motor rovnakého objemu v cestnom aute. Maximum výkonu je až v motorkových 10 300 ot/min. Uf... Spaľovaciemu motoru sekundujú dva elektromotory, každý s hmotnosťou smiešnych 20 kg. Sú však schopné pri plnej batérii (19 kWh) poskytnúť dojazd auta až 65 kilometrov, alebo pridať k benzínovému motoru ďalších 197 koní sily. Každý... Takže 502+197+197 a na všetky štyri kolesá. Teraz sa dostaneme k tomu Priusu, emisie CO2 Jaguaru C-X75 sú iba 89 g/km. Klobúk dole pred takýmto konštruktérskym umom.

Jaguar však v decembri projekt stopol a do výroby sa C-X75 nedostane. Pritom keď si uvedomíme, že P1 je takmer vypredaná, po LaFerrari sa zaprášilo ako po teplých rožkoch, Jag by nebol o nič menej žiadaným tovarom. Spomeňme si akou ikonou bol svojho času XJ220. Možno tu Jaguar zmeškal vlak a mal X75 predsa len pustiť von...