Hoci je značka Lynk & Go v Európe zatiaľ neznámym pojmom, v domácej Číne už svoje produkty ponúka. Ide o čínsky automobilový start-up orientovaný na mladých ľudí, ktorý chce expandovať aj priamo do Európy. Tu chce ponúknuť nové SUV označené „02“ určené nielen na klasický priamy predaj, ale aj zdieľanie, či dlhodobé zapožičiavanie. Práve v tom vidia Číňania veľký potenciál. Od začiatku je preto model 02 vyvíjaný ako auto určené pre mladých ľudí, ktorí už nechcú veci vlastniť, ale len používať.

Lynk & Go 02 stojí na rovnakej platforme ako Volvo XC40.

Volvo pre požičovne

Lynk & Go 02 je postavené na rovnakej modulárnej platforme CMA (Compact Modular Architecture) ako nové Volvo XC40. Využíva aj rovnaké technické celky a niektoré konštrukčné riešenia, jeho kabína, výbava aj celkový návrh sú však viac prispôsobené mladej generácii a novému spôsobu jeho používania. Výrobca totiž počíta s tým, že Lynk & Go si budú ľudia viac požičiavať ako kupovať. Na výber budú mild-hybridné aj elektrické verzie. Zatiaľ sa počíta s mild-hybridnými verziami s predným pohonom (115 kW/156 k a 132 kW/180 k) a verziou AWD (140 kW/190 k), nasledovať však má aj čisto elektrická verzia odvodená od prvého elektrického Volva XC40. Zdá sa, že automobilka to má dobre premyslené aj v oblasti marketingu. V spolupráci so spoločnosťou Tictail pripravuje vlastnú módnu kolekciu, vývojári mobilných aplikácií vyvíjajú produkty určené priamo pre použitie v Lynk & Go a všetky služby spojené s používaním auta už majú byť dostupné online.

Výroba v Európe

Číňania to myslia s inváziou na európske trhy seriózne, aj preto sa rozhodli nové SUV vyrábať priamo na Starom kontinente. Či však nakoniec budú Lynk & Go 02 vyrábať podľa pôvodného zámeru v belgickej továrni, alebo zostane výroba v Číne, ukáže až čas. Výrobca totiž musí doladiť výrobné kapacity Volva a Lynk & Go. Autá (Volvo aj Lynk & Go) sú navrhnuté tak, aby dokázali schádzať z rovnakého typu výrobných liniek. V prvom kole automobilka počíta s reprezentatívnymi predajnými miestami v Amsterdame, Barcelone, Berlíne, Londýne a Bruseli. Okrem samotného predaja tu však bude Lynk & Go svoje autá aj požičiavať. Čínska automobilka tak chce do Európy priniesť nielen autá, ale celý obchodný model ich predaja a prenájmu. Stať sa tak má už v roku 2020.