Ako časť spolupráce sa Prof. Herbert Kohler, vedúci E-Drive & Future Mobility v Daimler AG, stane členom dozornej rady Tesla Motors Inc. Dlhodobo vytvorené partnerstvo s Teslou dopĺňa viacvrstvová stratégia Daimler AG na elektrifikáciu automobilu. Okrem toho sa podnik sústreďuje na industrializáciu lítium-iónovej technológie. Už v marci založil Daimler Deutsche Accumotive GmbH, joint venture s Evonik Industries AG. Tým sa Daimler stáva prvým výrobcom automobilov na svete, ktorý vyvíja, vyrába a predáva akumulátory pre automobilové aplikácie (napr Toyota ich outsourcuje).

Koncom roku 2009 sa v závode smart v Hambachu spúšťa výroba asi 1 000 vozidiel smart fortwo druhej generácie s elektrickým pohonom, ktoré majú byť použité najskôr v rámci celého radu projektov mobility ako sú e-mobility Berlin alebo e-mobility Italy. V rovnakom roku spustí Daimler malosériovú výrobu Mercedes-Benz triedy B s pohonom na palivové články. V roku 2010 podnik predstaví prvý Mercedes-Benz s elektrickým pohonom s akumulátorom. Daimler plánuje všetky elektromobily značiek Mercedes-Benz a smart od roku 2012 vybaviť lítium-iónovým akumulátorom z vlastnej výroby.

V roku 2004 začala Tesla s vývojom svojho prvého elektromobilu. S dosahom viac ako 300 kilometrov je Tesla Roadster stále jediným vozidlom s pohonom na báze akumulátora, navrhnutým špeciálne na dlhé vzdialenosti, určené pre zákazníkov v Severnej Amerike a Európe. Okrem toho je to prvý elektromobil s lítium-iónovým akumulátorom, certifikovaný v Európe a USA. Pri zrýchlení z 0 na 60 míľ (96,6 km) za hodinu za 3,9 sekundy a spotrebe v prepočte menej ako liter paliva na 100 kilometrov bezemisný Tesla Roadster ako prvý sériový automobil vyriešil rozpor medzi výkonom a efektívnosťou.

Viac info o nádhernom Tesla Model S tu.

zdroj: Daimler AG Press centrum