Či už chceme alebo nie, prichádza doba autonómnych vozidiel. Niektorí odborníci z brandže predpovedajú, že do roku 2020 budú autonómne autá na cestách niečím úplne bežným. Iní predpovedajú o niečo dlhší časový horizont. Jedno je ale isté, autonómne autá prichádzajú. Medzikrokom medzi „manuálne ovládaným“ autom a samostatným vozidlom sú autá vybavené systémami v podobe adaptívnych tempomatov, udržanie jazdných pruhov alebo automatických brzd.
 

Niektorí ľudia týmto systémom vôbec nedôverujú, iní im dôverujú až príliš. K tej druhej skupine ľudí sa radia aj dvaja páni z nasledujúceho videa. Zábery natočili v Dominikánskej republike, pri neoficiálnej prezentácii systému automatického brzdenia Volva XC60. Páni na videu chceli ukázať ako funguje detekcia chodcov a automatické brzdenie pred prekážkou. Nevyšlo im to podľa predstáv a Volvo pred nimi nezastavilo. Ihneď však musím zdôrazniť, že to nie je vina automobilky Volvo.

Volvo XC60 má v sériovej výbave systém City Safety, ktorý dokáže brzdiť pred druhým autom, ale to neznamená, že obsahuje aj systém detekcie chodcov! Sú to dva odlišné systémy a to si páni na videu zjavne neuvedomili.

Týchto dvoch jedincov musíme označiť za idiotov. Prečo? Volvo XC60 má síce už v sériovej výbave systém City Safety, ktorý dokáže brzdiť pred druhým autom, ale to neznamená, že obsahuje aj systém detekcie chodcov! Sú to dva odlišné systémy a to si páni na videu zjavne neuvedomili. Auto vo videu teda prekážku v podobe dvoch ľudí nevidelo a nemohlo ani zastaviť. Na druhú stranu, ak by aj Volvo XC60 na videu malo systém pre detekciu chodcov, automatické brzdenie by pravdepodobne kvôli akcelerácii vodiča nefungovalo (automatické brzdenie môže byť deaktivované prudkým stlačením plynového pedála). Pánov vo videu by som teda odporúčal nominovať na Darwinove ceny.

Účastníci nehody neutrpeli pri strete s autom žiadne fyzické zranenia, po náraze boli však poriadne otrasení. Predstavitelia automobilky Volvo sa k incidentu vyjadrili s tým, že neodporúčajú testovať bezpečnostné systémy na skutočných ľuďoch. Tieto systémy predsa len nie sú úplne bez chýb, ako dokazuje aj „slávna“ novinárska prezentácia systému City Safety. Systém City Safety funguje do rýchlosti 50 km/h a pri pomalej jazde dokáže zmierniť následky nehody (napr. s iným autom) prípadne jej úplne zabrániť.

V ďalšom článku sa pozrieme bližšie na systémy automatického brzdenia a ich funkčnosť.


Zdroj: autoforum