Optimalizáciou aerodynamiky inžinieri znížili odpor vzduchu Mustanga o 3% a zlepšili spotrebu na diaľnici o 1%.

Čim je nižší odpor vzduchu, tým je nižšia aj spotreba, logické. Inžinieri zmenšili spätné zrkadlá na minimum, aby netvorili príliš veľké prekážky toku vzduchu, ktorý obteká karosériu. Pred zadné kolesa dali malé spojlery, ktorými zoptimalizovali prúdenie okolo nich. Štandardné veko kufra vytvarovali tak, aby oklamali vzduch v zadnej časti auta, ktorý potom nevytvára zbytočné víry. Na modely s motorom EcoBoost pridajú dozadu ďalší spojler. Pre výkonné modely pripravili sadu spliterov, ktoré umiestnili pod predný nárazník a pozdĺž oboch strán auta. Splitery doplnili agresívnejším zadným spojlerom, pre zníženie vztlaku a vybalansovanie prednej a zadnej časti. Inžinieri tým zmenšili odpor vzduchu o 3% a zlepšili spotrebu na diaľnici o 1%.

Prúdenie okolo predného kolesa

Pozrime sa na ďalšie zaujímavé riešenia. Napríklad ako aerodynamici navrhli obtekanie kolies. Vzduch privádzajú otvorom vedľa hmlovky do úzkej a vysokej štrbiny pred predným kolesom. Tým vytvoria oblasť vysokého tlaku a zabezpečia, že vzduch pri kolese nespomalí a priľne k boku auta skorej, ako vzniknú turbulencie.

Mustangy s 4-valcami EcoBoost inžinieri vybavili klapkami v hornej aj spodnej časti masky. Optimalizujú nimi prívod vzduchu ku chladiču. Ak vodič jazdí športovo a potrebuje lepšie chladenie, auto klapky otvorí. Vždy, keď nepotrebuje priviesť ku chladičom dodatočný vzduch, zavrie klapky, čím nasmeruje prúdenie okolo auta a nie cez motorový priestor. Pri modeloch s motorom V8 inžinieri nepoužili klapky. Vzduch ku chladičom privádzajú stále, ale do oblasti nízkeho tlaku umiestnili odvetrávacie otvory, ktorými vyťahujú horúci vzduch spod kapoty. Zabránia tak zvýšeniu tlaku v motorovom priestore, čim by zvýšili odpor vzduchu.