Len pred nedávnom sme vám ukázali, ako redakcia švédskeho Teknikens Värld urobila losí test Porsche Macan a Jeep Grand Cherokee. Teraz prišli s ďalším testom, zobrali 20 najpredávanejších SUV vo Švédsku a podrobili skúške ich systém pohonu všetkých kolies. Najhoršie dopadla Honda CR-V, ktorá nedokázala pripojiť zadné kolesá, keď auto nemalo priľnavosť  vpredu.

Teknikens Värld testoval Hondu CR-V aj minulý rok. Vtedy tiež auto nedokázalo vyjsť kopec ak predné kolesá nemali trakciu. Predné kolesá sa stále krútili, kým zadné stáli. Automobilka sa vtedy bránila, že je to vstavaná funkcionalita auta, ktorá predchádza opotrebovaniu mechanických častí. Dali si však povedať a po kritike pripravili update softvéru, ktorý problém eliminoval.

Systém pohonu všetkých kolies Hondy CR-V nepracuje správne. Ak predné kolesá nemajú trakciu, auto zadné kolesá nepripojí a nejde dopredu!

Honda sa nepoučila, CR-V modelového roka 2015 trpí tým istým problémom.  Ako môžete vidieť na videu, ani nové auto nedokáže vyjsť kopec, ak predné kolesá majú takmer nulovú trakciu. Zadné kolesá stoja a CR-V sa po 15-20 sekundách zošmykne z valčekov simulujúcich nízke trenie. Metóda s valčekmi je veľmi realistická a Honda ju schválila minulý rok. Takýto test používajú aj iné automobilky, napríklad Subaru.

Vyjadrenie HONDA Sweden:

AWD systém Honda používa kompaktný, ľahký a úsporný zadný diferenciál. Návrh vyžaduje určitú hranicu krútiaceho momentu, aby mohol pracovať efektívne v reálnych podmienkach, ale súčasne nesmie prekročiť kapacitu AWD systému. V reálnych podmienkach, nezávisle na povrchu, je vždy prítomné nejaké trenie pre predné aj zadné kolesá. AWD systém využíva preto krútiaci moment medzi prednými a zadnými kolesami, aby dosiahol optimálnu silu. V teste s valčekmi je simulovaná neexistujúca priľnavosť vpredu a maximálna vzadu.
Ak by bol všetok krútiaci moment potrebný na pohyb dopredu prenesený na zadný diferenciál, potom by bol prekročený limit krútiaceho momentu. Ak vozidlo pokračuje v takomto stave (predné kolesá sa krútia a zadné stoja) systém zaregistruje veľký rozdiel rýchlosti a spojka diferenciálu začne kĺzať a redukuje krútiaci moment na zadných kolesách, aby predišla prehriatiu. To je dôvod, prečo ide vozidlo na videu dozadu.

 

V reálnych podmienkach je takýto scenár ako v teste s valčekmi, s veľkým rozdielom priľnavosti medzi prednými a zadnými kolesami, veľmi nepravdepodobný. Inými slovami Honda nevidí test s valčekmi ako férový na predvedenie výkonu AWD systému CR-V.Teknikens Värld urobil zimný test, kde CR-V testovali na zľadovatenej ceste a tiež na strmých cestách ako lyžiarky svah. Honda verí, že tieto testy v reálnom prostredí sú dosť na to, aby ukázali, že CR-V je výborné auto na zimu a chcela by zdôrazniť, že nezaznamenala žiadne sťažnosti zákazníkov CR-V na švédskom alebo inom trhu s podobnými podmienkami. Odpoveď na otázku Teknikens Värld, či sme updatovali softvér, môžeme to ukázať meracími prístrojmi na požiadanie zákazníkov alebo médií. Pre Hondu je dôležité, aby sa zákazníci cítili v aute bezpečne a mali našu dôveru, preto sme aktualizovali softvér vo všetkých CR-V na švédskom trhu. Zákazníci s CR-V dostali aktualizáciu zadarmo u našich dílerov od 15. apríla a v produkcii od 8. júla 2013.

 

Honda CR-V je globálne auto a predali sme viac ako 5 miliónov kusov. Je to najlepšie sa predávajúce SUV* a predaje v Európe stabilne rastú, o 6% v porovnaní s predchádzajúcim rokom. CR-V má preto veľa spokojných zákazníkov na celom svete.


Maria Johansson, vedúca komunikácie


*Prvý kvartál 2014

Zdroj: autoblog.com