Všetci si spomíname na športové modely Hondy, CRX, Prelude, Integra či S2000 boli vo svojej dobe špičkové náradie. Čo však ponúka fabrika dnes? Pózerske CR-Z, o ktorom hovorí, že je to pokračovateľ CRX, pritom viac ako 20 ročné CRX si ho dá na raňajky. Aby som CR-Z nekrivdil, Honda mu dala síce dobrý podvozok a krásny dizajn, ale zabila to hmotnosťou 1245 kg a slabým 1,5 litrovým hybridom so 124 koňmi.

Honda Civic Si Coupe

Američanom bude musieť stačiť Civic Si Coupe a Accord Coupe, žiadny nový športový model do USA nedorazí.

Američania sú na tom o niečo lepšie, majú v ponuke aj Civic a Accord kupé. Po úspechu Toyoty GT86/Subaru BRZ mnohí čakali, že Honda, ako automobilka so športovou históriou sa vrhne do tohto segmentu a ukáže konkurencii ako sa robia autá. Lenže potom prišla studená sprcha. CEO americkej Hondy, Tetsuo Iwamura, na autosalóne v Tokyu povedal, že neplánujú uviesť žiadny nový športový model. Fanúšikom Hondy v USA bude musieť teraz stačiť Civic Si Coupe a Accord Coupe. Po spustení výroby ponuku obohatí NSX.

Honda Accord Coupe

Pánovi Iwamurovi sa veľmi páči nová Honda S660 a snaží sa ju dostať do Severnej Ameriky. Tu však s najväčšou pravdepodobnosťou narazí. Honda S660 je totiž keicar, čo väčšinu Američanov neosloví. Štýlový roadster je pre USA primalý a nebol ani navrhnutý, aby prešiel americkými crash testami. Viete si predstaviť Američana, ktorý je zvyknutý na V6, V8, či v najhoršom prípade radový 4-valec ako pozerá na prepĺňaný trojvalec s objem 660 ccm v Honde S660?

Honda S660

V Európe síce Honda nemá v ponuke ani Civic ani Accord s karosériou kupé, ale môžeme sa tešiť na nový Civic Type-R s 2,0-litrovým, turbom dopovaným motorom s údajným výkonom 280 koní. Uvidíme či Honda prinesie do downsizigom posadnutej Európy aj keicar S660, alebo zostane iba doma v Japonsku.

Honda S660