Infiniti QX50 dostane novú platformu, motor s variabilným kompresným pomerom aj poloautonómnu technológiu.

QX50 bude prvou sériovkou, ktorá dostane motor s variabilným kompresným pomerom

Auto vychádza z minuloročnej štúdie QX Sport a už na prvý pohľad je veľmi blízko produkčnému stavu. Hoci automobilka ešte nezverejnila dátum, kedy začne druhú generáciu QX50 vyrábať, je možné, že tak urobí už tento rok. Viac informácií sa zrejme dozvieme až po zahájení autosalónu. Už teraz je ale jasné, že QX50 prinesie do portfólia japonskej prémiovej značky niekoľko noviniek.

QX50 bude prvým modelom s novým motorom

Automobilka totiž v lete 2016 predstavila motor s variabilným kompresným pomerom, pripravený na sériovú výrobu. Nuž a práve QX50 bude prvým typom v portfóliu značky, ktorý ho dostane pod svoju kapotu. Iba pripomeniem, že ide o benzínový 4-valec objemu 2,0 litra. Automobilka ho označila ako VC-Turbo (Variable Compression Turbo) a podľa Infiniti by mal byť presvedčivým konkurentom pre dízlové motory. Ponúkne totiž výkon 200 kW (272 k) a krútiaci moment 390 Nm. Týmito parametrami by mal nahradiť klasické benzínové 6-valce. Ponúkne však o 27 % lepšiu spotrebu! Kľúčom k dosiahnutiu týchto čísel je už spomínaná variabilná zmena kompresného pomeru. Ten sa mení od 8:1 (pri vysokom zaťažení) až po 14:1 (pre vysokú efektivitu pri nízkom zaťažení).

Tento koncept už nemá ďaleko od produkčného stavu

QX50 však zmení aj svoj celkový charakter vďaka novej platforme. Súčasná generácia totiž stojí na platforme FM, ktorá je určená pre autá s pohonom zadných kolies a okrem iných typov Infiniti na nej stojí napríklad aj Nissan 370Z. Nová generácia QX50 však už bude stáť na platforme určenej pre autá s predným pohonom a pohonom 4x4 ako alternatívou. Aj keď v prípade QX50 môžeme predpokladať, že pohon všetkých kolies bude štandardom.

Nuž a okrem spomenutých noviniek automobilka prezradila ešte jeden prvok, ktorý sa objaví práve v novej QX50. Je ním poloautonómna technológia s názvom ProPilot. Automobilka bola síce aj v prípade tohto systému skúpa na detaily, no je pravdepodobné, že pôjde o rovnaký systém, ako Nissan montuje do minivanu Serena. Nissan dokonca za systém ProPilot dostal niekoľko ocenení. Systém zvláda udržiavať auto v jazdnom pruhu, udržovať odstup od áut pred sebou až do zastavenia a po tom, čo sa premávka znova rozhýbe, sa opäť pohnúť.