Sú motory a motory. Niektoré sa podarili, iné skončili na smetisku dejín motorizmu. Ak by sme usporiadali súťaž o najlepšie motory sveta, museli by sme vymyslieť viacero kategórií. Jednou kategóriou by bola spoľahlivosť, druhou možno spotreba, treťou jazdný prejav a ďalšou ekologická stránka. A popravde, kým by sme vymenovali všetky možné kategórie, tak by sme sa riadne zapotili.

 

O to väčšia makačka by bola vybrať ideálny motor. Dovolím si povedať, že popredné pozície v niektorých kategóriách by obsadili motory od Toyoty s označením 1JZ alebo 2JZ, ktoré okrem iného nájdeme v legendárnej Toyote Supra. 

1JZ alebo 2JZ... to sú mokré sny JDM fanatikov :) 

Vo svete tuningu sú šesťvalce či dokonca osemvalce z Toyoty či Lexusu horúcim tovarom (okrem 1G-FE :P). Samé o sebe dokážu vydržať veľa. Existuje na nich neskutočne množstvo kitov, či už úplne hotových, alebo návodov, ako si ich vyrobiť. Úprav je toľko, že si to neviete ani predstaviť. Výkon 500 - 600 koní nie je žiaden problém. A vážne za to neutratíte majland. Celé vyskladané, na oko civilné autá, sa dajú zohnať aj v okruhu 500 km od Slovenska od zhruba 10 000 eur. Ako to je s papiermi a prihlásením si radšej domyslite... Ale nevravím, že sa to nedá dotiahnuť do úspešného konca. :)

 

Ale späť k našim titulkovým počtom. Kombinácia 1JZ a 2JZ je vo svete známa ako 1,5JZ. Lenže tento týpek, Don Groff, z motora 1JZ spravil úplne iný level. Teda nie z jedného 1JZ, ale rovno z dvoch. Tieto 2 motory spojil do jedného a vytvoril dokonalú kombináciu. Práca trvala roky a je to naozaj vidno, že to za ten čas stálo. 

 

Don pôvodne chcel použiť až 4 turbá. Ale plány sa zmenili a zvolil jednoduchšiu cestu. Motor využíva etanol. Riadiaca jednotka je AEM Infiniti Ecu a programovali a ladili ju v Nth Moto. O prepĺňanie sa starajú „iba“ 2 turbá Garrett GTX. Každé jedno z nich má vlastný intercooler...

  

Vo videu síce veľa nie je vidno. Je zachytené iba štartovanie. Dúfam, že sa čoskoro objaví tento motor aj v akcii, poprípade zverejnia aj konečné parametre.