O Lamborghini Urus vieme už od roku 2012. Koncept SUV rozdúchal vášne fanúšikov, ktorí nevedeli prijať podobné auto v ponuke značky. Predstavitelia značky dlho o aute nehovorili a vyzeralo to tak, že žiadne SUV nepríde a jediným off-roadom v ponuke značky zostane model LM002. Nakoniec sa má však všetko inak. Záujem zákazníkov je dostatočný a SUV v ponuke údajne imidžu neuškodí...

 

„SUV má veľkú výhodu ak chcete spraviť plug-in hybrid, pretože s dodatočnou záťažou je jednoduchšie dosiahnuť rozumný pomer medzi výkonom a hmotnosťou."

Urus nebude len prvým SUV so znakom býka (model LM002 je poriadny off-road a nie SUV), ale aj prvým plug-in hybridom! „SUV má veľkú výhodu ak chcete spraviť plug-in hybrid, pretože s dodatočnou záťažou je jednoduchšie dosiahnuť rozumný pomer medzi výkonom a hmotnosťou. Takéto autá netrpia tým, že niekde zaberiete dodatočný priestor batériami a nevadí im ani vyššia hmotnosť,“ hovorí CEO Lamborghini, Stephan Winkelmann. Podobný koncept ukázali predstavitelia značky už v Paríži v roku 2014. Koncept mal motor V10 a dva elektromotory. Kombinovaný výkon sústavy bol 897 koní. V produkčnom aute uvidíme pravdepodobne 4,0 litrový twin-turbo V8, ktorý poznáme z Audi RS6 a Bentley Continental FT. Superšporty zostanú verné atmosférickým agregátom.

SUV od Lamborghini dostane prepĺňanie a elektromotory

Winkelmann tiež prezradil, čo môžeme očakávať od nového SUV: „Okamžite rozoznáte, že sa nemôže jednať o nič iné, než o Lamborghini. Bude sa líšiť od konceptu, ale len k dobrému.“ Podľa jeho slov pôjde o auto na každý deň určené na prepravu z bodu A do bodu B. Popri tom však bude mať obrovský výkon, výbornú akceleráciu a vysokú maximálnu rýchlosť. Vo všetkých parametroch by podľa nás malo prekonať nové Bentley Bentayaga. To zrýchli na stovku za 4 sekundy a má topspeed cez 300 km/h.


Na rozdiel od Audi Q7 a Bentley Bentayaga ponúkne Lamborghini len 4 miesta na sedenie (možno aj 5). Lamborghini Urus by malo prísť do predaja v roku 2018. Taliani chcú ročne vyrobiť 3000 vozidiel. To je zdvojnásobenie výroby oproti súčasnému stavu. 

 

Zdroj: autoexpress