Automobilka Lexus je v našich končinách vnímaná možno až ako exotický výrobca. V Európe ročne predá približne 40 tisíc kusov áut, čo je v porovnaní s nemeckou konkurenciou úbohé číslo. V Japonsku to dobre vedia a preto si pripravili plán. Do konca tejto dekády chcú na starom kontinente predávať 100 tisíc vozidiel ročne. Ako to dokážu?

Športové kupé má veľmi lákavé krivky. S týmto Japonci rozhodne uspieť môžu.

Ich hlavým zámerom je Európanom ponúknuť kvalitné produkty. Šéf Toyoty, Akio Toyoda, uviedol, že chce, aby budúce produkty tejto automobilky (spolu s jej všetkými značkami) ponúkali zábavné produkty. Nedá sa povedať inak ako „hurá“. Konečne niekto myslí aj na zábavu, dúfam, že pod tým nemyslia veľké SUV. :)

 

V duchu tohto vyhlásenie sa prejavil Lexus. Do výroby posiela koncept LF-LC, ktorý výrobca predstavil na autosalóne v Detroite už pred dvoma rokmi. Podstatné je, že kupé nebude chcieť nutne zapadnúť medzi superšportové autá. Lexus chce z neho mať skôr gétečko, s ktorým majiteľ bez problémov precestuje starý kontinent. Jeho hlavnými nepriateľmi teda môže byť Mercedes S Coupe alebo Maserati Gran Turismo.

Nadnesene môžem povedať, že Toyota má pocit, že automobilový priemysel trpí nudou. Chce to zmeniť. Lexus preto púšťa do výroby niekoľko rokov starý koncept, ktorý má veľký potenciál.

Lexus zatiaľ neodhalil, kedy príde novinka na európsky trh.

Pod kapotou tohto športového kupé však očakávajme najmä hybridný pohon. Konvenčný spaľovací motor nemal ani koncept, ktorý produkoval 500 koní. Na druhej strane sa však povráva, že pod kapotou by mohol skončiť aj osemvalcový agregát.

 

Lexus LF-LC však nebude nedostupným kupé s astronomickou cenovkou, ktorých zišlo z výrobnej linky len pár kusov v obmedzenej produkcii. Novinka by teda mala byť skôr bežným zjavom ako exotikou.

 

Japonská automobilka sa mi začína páčiť. Áno, zábavy za volantom nikdy nie je dosť. Platí to najmä v dnešnej dobe, kedy zábavu potláčajú ekologické limity a zvýšené podvozky SUV. Je pravdou, že aj Lexus musí plniť pravidlá Európskej únie. No po všetkých tých správach, kedy jedna automobilka za druhou končí s niektorými typmi len preto, aby uvoľnili cestu SUV, je informácia o zábave za volantom a nový športovým kupé veľmi príjemným osviežením.

 

Zdroj: caranddriver.com

Prečítajte si aj: Mitsubishi Evo dostane náhradu - hybridné SUV