Na autosalóne v Paríži má európsku premiéru modernizovaný model Lexus IS 2017. Prináša vylepšený dizajn karosérie, rozšírenú technológiu rozhrania pre komunikáciu medzi človekom a strojom (HMI), nové farebné kombinácie exteriéru aj interiéru, kvalitnejší zážitok z jazdy a vylepšené bezpečnostné parametre. Na pohľad k radikálnym zmenám nedošlo. Jemné úpravy bez radikálnych zmien sú pre Lexus typické.

Od r1999, keď na trh uviedli typ IS, z troch generácií kompaktného športového sedanu predali viac ako milión kusov.

Aktuálna 3. generácia znamenala začiatok novej éry modelového radu IS. Prvý raz sa v nej objavil systém hybridného pohonu Lexus Hybrid Drive. Hybrid IS 300h sa od uvedenia na trh v roku 2013 ukazuje ako jednoznačne najobľúbenejšia voľba európskych zákazníkov – predstavuje až 90 % všetkých predaných IS.

Všetky tri doteraz predávané generácie pózujú spoločne.

Exteriér

Zmenili predné svetlá s DRL v tvare písmena „L“, veľké prívody vzduchu v prednom nárazníku a progresívnejší dizajn vretenovitej mriežky chladiča charakteristickej pre značku. Nová mriežka chladiča sa stáča späť vo vyššom bode. Jej horné a dolné proporcie zmenili, aby vyzdvihli jej športový vzhľad. Nová tmavá chrómová mriežka chladiča verzie F-SPORT prináša exkluzívny trojrozmerný sieťovinový vzor písmena F s funkčnými brzdovými prieduchmi.

Profil modelu je elegantnejší vďaka zvýraznenej charakteristickej bočnej línii, ktorá prechádza po bočnej strane vozidla smerom nadol. Na výber je spomedzi 16-, 17- alebo 18-palcových diskov kolies. Je to vec vkusu, ale so 16tkami by ste dizajn auta doslova zabili. Pri kúpe voľte aspoň 17ky... Zmeny sa odohrali aj v zadnej časti. Svetlovody v koncových svetlách sú oveľa výraznejšie. Oko poteší i detail nových hranatých koncoviek výfuku. Paleta farieb je oproti predfaceliftu o dve nové farby – tmavomodrú Deep Blue Mica a čiernu Graphite Black.

Interiér

Veľkosť uhlopriečky informačnej obrazovky multimediálneho systému zväčšili zo 7 na 10,25 palca. Nový monitor s vysokým rozlíšením ponúka väčšie a jasnejšie zobrazenie rôznych funkcií. Športový charakter kabíny umocňuje nové prešívanie vrchnej časti krytu prístrojovky a kultivovanejší dizajn budíkov. K ďalším vylepšeniam patria drobnosti, akými sú držiaky nápojov, väčšia nová opierka dlane potiahnutá kožou s prešívaním pre rozhranie RTI a nová stupnica na analógových hodinách integrovaných v palubnej doske. Výber farieb interiéru rozšírili o dva nové odtiene – čierny Nuance Black (vyhradený pre verziu Sport) a hnedý Noble Brown. Odtiene Moonstone a Ivory nahradia Sandstone – svetlý odtieň a Ivory s modernejším svetlosivým tónom.

Motor a prevodovka 
Z hľadiska pohonu ostane nezmenený a ponúka plnohybridný zážihový motor alebo 2,0-litrový motor s turbodúchadlom. Plnohybridný pohon predstavuje kombináciu 2,5-litrového štvorvalcového zážihového motora s Atkinsonovým cyklom a kompaktného elektromotora. Využíva technológiu inteligentného duálneho variabilného časovania ventilov (Dual VVT-i), technológiu vstrekovania paliva D-4S a výkonný systém recirkulácie výfukových plynov. Kombinovaná spotreba je 4,3 l/100 km a len 97 g/km emisií.

 

Lexus IS200t poháňa 2,0-litrový štvorvalcový preplňovaný agregát. Dodávajú ho v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou so športovým sekvenčným radením Sport Direct Shift, ktorú vyvinuli pre model RC F. Motor využíva inteligentné variabilné časovanie ventilov (VVT-iW), ktoré umožňuje prepínanie motora medzi Ottovým a Atkinsonovým cyklom zmenou uhla otvorenia sacích ventilov, alebo systém priameho vstrekovania paliva D-4ST. Model Lexus IS350 sa už tradične do Európy opäť nedostane, tak o ňom nebudem ani písať. :(

Zavesenie 

Jazdnú dynamiku zdokonalilo niekoľko úprav zavesenia kolies. Dvojité lichobežníkové zavesenie predných kolies prináša novú zostavu spodného ramena kovanú z hliníka, ktorá má o 49 % vyššiu tuhosť v porovnaní s oceľovým prvkom, a nové puzdro ramena je tuhšie o 29 %. Tieto nové prvky v súčinnosti zabezpečujú výrazné zlepšenie odozvy riadenia pri ustálenej rýchlosti. Viacprvkové zavesenie zadných kolies má nové puzdro horného ramena nápravy a novú tyč stabilizátora, nové komponenty tlmičov a upravené nastavenia tlmičov. Úpravou prešli aj nastavenia elektronickej riadiacej jednotky (ECU) systému elektrického posilňovača riadenia (EPS).

Zdroj: Lexus

LEXUS IS250 III. GENERÁCIE

LEXUS IS250 III. GENERÁCIE

Možno to bude trošku klišé, napriek tomu to risknem. Koľkí by ste vedeli, že označenie IS pre najmenší Lexus ...

25. 02. 2014
LEXUS UX MÁ INOVATÍVNU TECHNOLÓGIU. ZINTENZÍVNI ZÁŽITOK Z JAZDY

LEXUS UX MÁ INOVATÍVNU TECHNOLÓGIU. ...

Nový koncept kompaktného crossoveru značky Lexus UX sa svetu predstaví na parížskom autosalóne 2016, ktorý už klope na ...

28. 09. 2016
LEXUS IS DOSTANE TURBOMOTOR, JE TO KONIEC ŠESŤVALCA?

LEXUS IS DOSTANE TURBOMOTOR, JE TO KONIEC ...

Lexus má nový dvojlitrový benzínový motor 200t, ktorý predstavili v malom SUV NX. Motor Lexus samozrejme nenechá len pre ...

05. 07. 2015