Konceptom Mazda Hazumi nám japonská automobilka priblížila podobou novej Mazdy 2. Spolu s konceptom predstavili aj nový motor Skyactiv-D s objemom 1,5 litra, ktorým chcú malé autíčko poháňať. Doteraz sme o ňom vedeli akurát, že poskytne dobrú dynamiku, excelentnú spotrebu a nič viac. Mazda ale vypĺňa informačnú medzeru a bližšie predstavuje novú techniku.

1,5 litrový Skyactiv-D prvý krát nasadia v novej generácii Mazdy 2

Nový 1,5 litrový motor Skyactiv-D postavili na základe väčšieho 2,2 litrového Skyactiv-D, ktorý montujú do Mazdy 3, Mazdy 6 a Mazdy CX-5. V 4-valci použili priame vstrekovanie pomocou piezoelektrických vstrekovačov, ktoré majú niekoľko programov a môžu sa prispôsobiť studenému alebo zohriatemu motoru. V malom motore výšili rozsah homogénneho spaľovania, znížili trenie a tepelné straty, čim dosiahli širšie spektrum využiteľných otáčok.

1,5 litrový Skyactiv-D prvý krát nasadia v novej Mazde 2. Spolu s výkonom 105 k a krútiacim momentom 250 Nm ponúkne spotrebu 3,4 l na 100 km.

Mazda v 1,5 litrovom Skyactiv-D nasadí turbo s variabilnou geometriou lopatiek, vysoko a nízkotlakové EGR, vylepšené chladenie, ktoré kontrolnými ventilmi v chladiacom okruhu udržuje teplotu motora a tým zvyšuje efektivitu spaľovania. Oproti väčšiemu 2,2 litrovému dieslu zvýšili kompresný pomer z 14,1:1 na 14,8:1. Aj pomocou technológií i-Stop, i-ELOOP znížili spotrebu na 3,4 l na 100 km a emisie CO2 pod 90 g na kilometer. Automobilka očakáva, že Mazda 2 s 1,5 litrovým Skyactiv-D bude auto s najmenšou spotrebou v Japonsku, ktoré poháňa spaľovací motor.

Automobilka bude malý Skyactiv-D motor kombinovať s 6-stupňovou automatickou prevodovkou Skyactiv-Drive a manuálnou prevodovkou Skyactiv-MT. Mazda chce, aby nové auto bolo populárne aj v Európe, k čomu má prispieť aj splnenie emisnej normy Euro6, skutočne nízka spotreba a radosť z jazdy.

Motor Radový 4-valec DOHC, 16 ventilov, priame vstrekovanie
Zdvihový objem 1 497 ccm
Vŕtanie x zdvih 76,0 mm x 82,5 mm 
Kompresný pomer 14,8:1 
Maximálny výkon 77 kW / 105 k pri 4000 ot.
Maximálny krútiaci moment 250 Nm pri 1500-2500 ot. 

Zdroj: tlačová správa