Nová generácia áut Mazda sa sústreďuje na štyri kľúčové oblasti: dizajn KODO – duša pohybu, technológie Skyactiv, aktívne bezpečnostné systémy Mazda Proactive Safety a nový systém mobilného internetového pripojenia MZD Connect. Hazumi, ktorú automobilka predstavila prvý krát na Ženevskom autosalóne, naznačuje, čo môžeme očakávať od novej generácie malého auta japonskej značky.

Hazumi, malé auto v štýle KODO

Výraz Hazumi v japončine znamená „vyskočiť“ alebo „vyraziť“ a mal by popisovať malé zvieratko, ktoré je čulé a prekypuje energiou. Zároveň vystihuje charakter zákazníkov malého auta, určeného pre mladých, dynamických, aktívnych a ambicióznych ľudí.

Dizajn KODO má veľký potenciál a dokážu ho prispôsobiť autám rôznych kategórií. „Zatiaľ čo pre väčšie modely ako Shinari volíme línie tiahnuce sa spredu až k zadnej časti vozu, ktoré zdôrazňujú plynulý pohyb, podoba Hazumi má vyvolávať dojem výbušnosti,“ hovorí hlavný dizajnér Ryo Yanagisawa. „Je ako zviera odhodlané vyraziť vpred. Každý sval je v plnej pohotovosti a snaží sa koncentrovať všetku energiu na nadchádzajúci lov. Vďaka dizajnu KODO je auto navzdory malým rozmerom objektom, ktorý nemožno ignorovať a jeho tvary vyžarujú radosť z jazdy.“

Hazumi znamená "vyskočiť" alebo "vyraziť" a preto malá Mazda prekypuje energiou

Návrhári sa v dizajnovom štýle KODO snažia zachytiť letmú krásu, napätie a energiu živých tvorov v pohybe. Prostredníctvom dramatických sa dynamických línií dodali malému 5-dverovému hatchbacku živočíšny vzhľad a výnimočný štýl. Dizajnéri posunuli kabínu čo najviac dozadu, čím dostali ťažisko auta pred zadnú nápravu. Nízko položenou prednou časťou, od ktorej postupne dvíhajú línie dosiahli silný dojem pohybu vpred a klinovitý tvar karosérie. Ostro tvarovaným profilom odlíšili Hazumi od ostatných áut tejto triedy. Krátke previsy a mohutné blatníky umocňujú atletický postoj auta.

Kabína Hazumi evokuje rovnaký pocit dynamiky a rýchlosti ako pri štúdii Shinari, ktorú Mazda predstavila v minulosti. Vďaka bezprecedentnej funkčnosti je komunikácia medzi vodičom a autom jednoduchšia. Prístrojový panel navrhli s myšlienkou udržať vodiča v centre diania. Stredobodom je centrálne umiestnený otáčkomer, z ktorého po stranách ako krídla vyrastajú ďalšie displeje. Rozvrhnutie nazýva Mazda Active Driving Display a vodič s ním má všetky údaju plne pod kontrolou. Systém je súčasťou Heads-Up Cockpit, ktorý pomáha vodičovi spracovať veľké množstvo informácií bez toho, aby musel prestať sledovať cestu alebo dať ruky dole z volantu.

Mazda Hazumi sa môže pochváliť všetkými technológiami Skyactiv, vrátane systémov i-Eloop, či i-Stop. Automobilka pod kapotu umiestnila novinku v podobe vznetového motora Skyactiv-D s objemom 1,5 litra. Podobne ako väčší 2,2 litorvý Skyactiv-D aj 1,5 litrový variant skonštruovali s ohľadom na maximálnu hospodárnosť a široké spektrum využiteľných otáčok. Motor spĺňa prísne emisné požiadavky normy Euro 6 a v Mazde Hazumi vyprodukuje len 90 g/km CO2. Pritom nepotrebuje odlučovač NOx.

Nový motor Skyactive-D 1,5

Zdroj: tlačová správa