Rotačný motor sa s nami rozlúčil spoločne s Mazdou RX-8 Spirit R. Ešte pred skončením výroby presiakli informácie o novom motore, ktorý poznáme pod menom 16X. Lenže počas krízy sa vývoj zastavil a pokračoval až po úspechu platformy SkyActive. Začali sa množiť spravy o možnom nástupcovi Mazdy RX7. Doposiaľ sme vedeli len to, že bude mať hmotnosť pod 1200 kg a asi 300 koní.

Menšia spotreba, menej spáleného oleja, vyšší výkon a krútiaci moment. Tieto informácie sú ako sen.

Z práve priebiehajúcej akcie v Pebble Beach Concours d’Elegance sa k nám dostali ďalšie informácie. Nový rotačný motor bude výrazným krokom vpred. V prvom rade má mať nižšiu spotrebu ako Renesis v RX-8. Zredukovaná bude aj spotreba oleja vo vysokých otáčkach. A nakoniec to najlepšie, motor má mať vyšší výkon a oveľa vyšší krútiaci moment.

Prierez motorom 13B MSP Renesis

„Kľúčom k vyššiemu krútiacemu momentu a lepšej spotrebe je vytvorenie dlhšieho cyklu motora“

„Kľúčom k vyššiemu krútiacemu momentu a lepšej spotrebe je vytvorenie dlhšieho cyklu motora“ hovorí zdroj z Mazdy USA. Pri piestovom motore sa to dá celkom dobre predstaviť, ale pri rotačnom?  „Je to vzdialenosť prejdená vo vnútri spaľovacieho priestoru, tak hovoria inžinieri“ dodal zdroj.  Týmto by mal motor získať vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach, čo má za následok oveľa nižšiu spotrebu benzínu a oleja. Tým pádom bude produkovať aj menej emisií.

Mazda RX-8 Spirit R, zatiaľ posledná s rotačným motorom

Zdroj z Mazdy USA sa tiež zmienil, že motor 16X bude prvý krát nasadený o dva roky. Stane sa tak v úplne novom modely, ktorý doteraz nebol predstavený. Fanúšikovia rotačných motorov sa tak majú na čo tešiť. 

Zdroj: autoblog.com