Druhá generácia historicky najpredávanejšieho AMG modelu zdieľa rovnaký motor ako Mercedes AMG GT. Je ňou benzínový 4.0 litrový biturbo V8. Ten nahradil snáď najlepšie znejúci osemvalec na svete, atmosférický 6.2 l použitý nie len v predchádzajúcej generácii najvýkonnejšieho Céčka. Nuž a podobne ako pri modeli GT S, majú aj vyznavači sedanov na výber aj ostrejší model C63 S. Ako by sa dalo čakať, má rovnaký výkon ako v superkupé, teda 375 kW (510 k).

Označenie vrcholného modelu triedy C ostalo zachované, aj tento sa volá C63 AMG. Sedan má nový bodykit, kompletný špeciálny podvozok no hlavne ručne vyrábaný 4.0 l dvoma turbami prepĺňaný V8 motor. Je nie len výkonnejší, než Céčko kedy predtým malo, ale vraj aj najúspornejší. V kombinovanej premávke vraj dokáže jazdiť len za 8,5 oproti 12,5 l na sto km. Teda aspoň toľko výrobca predošlej generácii so 6,2 l V8 uvádzal. Ak ho máte doma, skúse napísať, koľko žerie naozaj... :)

Zákazníci druhej generácie C63 AMG majú k dispozícií aj brutálnejšiu verziu S. Za 8 350 euro, o čo je S drahšie než C63 AMG, dostanete 19" disky z ľahkých zliatin, zväčšené brzdové kotúče vpredu na 390 mm (oproti 360 mm), elektronický diferenciál oproti mechanickému, predné sedadlá AMG Performance a hlavne zásadne zvýšený výkon na 510 k, no krútaci moment vo vrchole až na 700 Nm. Karbón-keramické brzdy sú za ďalších cca 5000 Eúr. Súčiastky z nových vysokopevnej zliatiny a technológia NANOSLIDE sa starajú o spoľahlivý výkon a spoľahlivú dlhodobú záťaž motora. Avšak nielen vďaka optimalizovanej pohonnej jednotke V8 sa nový Mercedes AMG C63 S stáva v triede kráľom. Zárukou zážitku explózie sily sú najmä súhra komponentov vozidla orientovaných na dynamiku so športovým podvozkom AMG RIDE CONTROL s trojstupňovým nastavovaním tlmičov, dynamickými ložiskami motora AMG, vysokovýkonnou kompozitnou brzdovou sústavou AMG a elektromechanickým samozáverným diferenciálom zadnej nápravy.

Jazdné výkony tohto auta sú prosto ohromujúce. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 4,1 sekundy (4 s pre verziu S). Nakláňanie karosérie je vďaka aktívnemu pruženiu vyregulované mimoriadne dobre, elektrohydraulické riadenie je oproti štandartnému modelu C značne zlepšené. Skutočná spotreba v reálnych podmienkach sa udávanej 8,5 litra ani len nepodobá. Prvé jazdné zážitky viacerých novinárov potvrdzujú, že je to 13 litrov.

 

Mercedes C63 AMG je skutočne výborný. No iný ako konkurenti. Audi RS4 a BMW M3 ponúkajú viac precíznosti. C63 AMG má svojský charakter a je, bez kompromisov, snáď okrem spotreby, každodenné auto. Každému kupujúcemu odporúčame do výbavy pridať príplatkový ladený AMG výfukový systém za 1.200 Eúr. Ten má pri otvoreným klapkách nádherný zvuk, veľmi sa podobá 6,2 litrovému V8 z predchádzajúcej verzie.