1000 °Celzia na kotúči

Brembo predstavuje svoje riešenie pre jedny najzaťažovanejších bŕzd sveta. Pre sezónu 2018 dostali karbónové kotúče 100 ventilačných otvorov navyše. Prečo? Teploty na kotúči dosahujú 1000 °C! Existujú tri typy kotúčov s 900, 1200 a 1500 dierami, ktoré nasadia podľa typu okruhu, vonkajšej teploty a stratégie pretekov. Predné kotúče majú hrúbku 32 mm, zadné 28 mm. Zároveň sú extra ľahké, jeden kotúč váži málinko viac ako 1 kg. Pre porovnanie, je to približne 6x menej ako karbón keramické brzdy na športových a superšportových autách a 12x menej ako klasické oceľové kotúče.

A čo strmene? Aj tie sú high-tech. Dosiahnuť môžu teploty blížiace sa k 200 °C. Aj tu je hmotnosť súčastí dôležitá, a preto sú mimoriadne ľahké a zároveň veľmi tuhé, pevné a teplotne odolné (a drahé na výrobu...). Vpredu nájdete 6-piestikové brzdy, vzadu 4-piestikové.

S každým tímom pracuje Brembo individuálne a brzdový systém prispôsobuje podľa „želaní“. Treba dodať, že zmeny nie sú markantné, ale v konečnom dôsledku v špičkovo vyladených monopostoch zohrávajú veľkú úlohu. Strmeň F1 má životnosť približne 10 000 ostrých km. Tímy objednávajú viac ako 10 setov strmeňov pre celú sezónu. Kotúče sú na tom „horšie“. Potrebujú 140 až 240 kotúčov a tým pádom maximálne 480 brzdových platničiek. 

Pozrite si video, kde Brembo vysvetľuje, ako pracujú brzdy pre monoposty. Video je o systéme pre sezónu 2017. Podstata ostáva rovnaká :)  

Zdroj a foto: Brembo, carthrottle, Saizzle Vids, wallpapervortex.com