Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

12. kolo KartCup boli druhé preteky, ktoré mohli vyskúšať výhody i nevýhody dovažovania. Spomeňme najprv niektoré nevýhody. Prvou, najväčšou nevýhodou pre superľahkých jazdcov s menej než 65 kg je priveľké dovažovanie. Pre prvé preteky totiž padlo rozhodnutie dovažovať jazdca na 85 kg. Druhou nevýhodou je náročnejšie striedanie a tým dlhšia zástavka v boxoch. Tímy zložené z ľahkých jazdcov totiž trpia nie len neoptimálne uloženým balastom na pravej strane motokáry (čo môže byť citeľné pri závažiach nad 10 kg), ale aj relatívne komplikovanou výmenou závaží v ráme. Tými zložené z jazdcov ťažších než 85 kg totiž striedajú bez tejto procedúry, čím v depe získajú na každom striedaní aj viac než 10 sekúnd. Každopádne, pre férovosť treba povedať, že doposiaľ, bez dovažovania strácali nie len váhou, ale možno aj pomalším striedaním.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

Výhody dovažovania sú však neodškriepiteľné. Zmazáva veľkú výhodu nízkej váhy jazdca (celého tímu), ktorá sa prejavuje pozitívne nie len na akcelerácii, ale aj pri prejazde zákrutami. Viac to dáva priestor vyniknúť naozaj kvalitným jazdcom. Veľmi dôležitým je aj fakt, že úplne nové káry sú úplne rovnocenné a také by mali dlho ostať. Výsledky týchto pretekov to potvrdzujú. Prvé štyri tímy skončili preteky v rovnakom 155. kole a ďalšie dva zaostali o necelé kolo. Pozrime sa na priebeh dvanásteho kola vytrvalostných pretekov KartCup podrobnejšie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

Preteky začali nutným vážením jazdcov v kompletnej výstroji. Organizátori série si medzičasom zrátali, že priemerná hmotnosť jazdcov KartCup je 82,47 kg. Vzorka 50 odvážených reprezentuje drvivú väčšinu jazdcov série. V budúcich pretekoch preto budú jazdci dovažovaní na 82,5 kg. Nasledovala povinná rozprava jazdcov na ktorej Tomáš Krasňanský (Simon) ozrejmil manipuláciu so závažím v depe. Keďže sa pretekalo na úplne nových kárach, organizátori pripravili pre jazdcov dve 10 minútovky pre zoznámenie sa s novou technikou a vyskúšanie si výmeny závaží. Samotné preteky začali klasickou 10 minútovou kvalifikáciou. Novučké káry ešte nie sú teraz schopné jazdiť tak dobré časy ako staršie mašiny. Najlepší čas kvalifikácie ako jediný pokoril 46 sekundovú hranicu. S časom 45,984 prvé miesto pre tím TRC vybojoval Tomáš Polerecký. Druhé miesto kvalifikácie získal tím Steps Nitra s časom 46,034, tretie miesto v letmom štarte mali jazdci tímu HBRT s časom 46,071. Vyrovnané preteky hlásala už kvalifikácia, v ktorej sa v rozptyle 1s kvalifikovalo prvých 10 tímov. Ďalších 5 sa zmestilo do druhej sekundy odstupu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Keďže tieto preteky priniesli veľa nového, organizátori zvolili pôvodný a najjednoduchší formát 2 hodiny v jednom smere, so striedaním jazdcov za behu. Prísne pravidlá a zameranie na bezpečnosť sú rovnaké pre všetkých. TopSpeed.sk tím (organizátori) si vďaka prešľapu jazdca a nezastavení pri vjazde do boxov na prvé striedanie sami vyslúžili 10 sekundovú pokutu Stop and Go už v 35 minúte pretekov. Celková strata z tohto plynúca je na úrovni vyše 20 s. Ďalšie dve rovnaké penalty v depe dostali členovia tímu Bike Team BA pre nešportové správanie na trati a tiež nezastavenie pri vjazde do boxov. Inak treba povedať, že preteky boli mimoriadne vyrovnané, čisté, férové a vydarené. Niekoľko jazdcov ešte dostalo napomenutie za nedvíhanie ruky pri vjazde do depa. Na týchto dôležitých drobnostiach ešte bude nutné zapracovať.

Dvanáste kolo KartCup teda zaslúžene vyhrali mimoriadne šikovní a rýchli jazdci tímu Go Baby Go. Na prvú pozíciu sa v záverečnej tretine pretekov prepracovali zo 4. miesta a aj vďaka tomuto víťazstvu vedú aj priebežné hodnotenie. Druhé miesto si krásne a prekvapivo zároveň vyjazdili chalani z tímu T.R.C., ktorí tak na III. miesto odsunuli bohabojný tím HBRT. S malým sklamaním do Nitry asi odchádzali zdatní bojovníci Steps Nitra na 4. mieste. Boli to však mimoriadne tesné preteky a bojovalo sa skutočne do posledného kola. Strata tímu Steps na víťazov bola necelých 18 s. Celkové poradie tímov v pretekoch aj s menami jazdcov uvádzame nižšie:


VÝSLEDKY XII. KartCup 2012 - 18.10. KartOne Aréna

1. miesto Go Baby Go (Branislav a Tomáš Bizubovci, Viktor Macko)
2. miesto T.R.C. (Tomáš Polerecký, Ľuboš Mistrík, Michal Mydlo)
3. miesto HBRT (Matúš Lorinčík, Adam Hedera, Attila Klaris)
4. miesto Steps Nitra (Oto a Martin Hrobovci, Samuel Sládečka)
5. miesto Na Hrane (Renáta Zajcev, Andrej Cimmermann, Ali Gharakhani)
6. miesto Polnoční jazdci (Tibor Gloznek, Milan Vandák, Peter Hodoš)
7. miesto Svetový mier (Ondrej Rabatín, Mário Chamuty, Lukáš Matisko)
8. miesto BK racing (Ľuboš a Ján Moravčíkovci, Peter Komárek)
9. miesto Oslík GP team (Stano Bódi, Juraj Kováč, Robert Šticza)
10. miesto TopSpeed.sk (Maroš Čabák, Ľuboš Šulovský a Mišo Rajter)
11. miesto Flat tyre assoc. (Peter a Maťo Sámelovci, Lukáš Šterba)
12. miesto ASOS tím (Ivan Vlkovič, Viktor Šedivý, Milan Chorvát)
13. miesto Motorko (Lukáš Pintér, Matej Lanák, Jakub Tomiš)
14. miesto TopGear tím (Ivan a Martin Telekeš, Miro Struhárňanský a Peter Špánitz)
15. miesto Autocross Pažický (Daniel, Marian a Miloš Pažickí)
16. miesto Bike Team BA (Martin a Jakub Škopekovci, Daniel Karas)




Seriál KartCup podporujú:

CarZone - www.racingshop.sk, AutoGlym, Alcohol Killer, KartOne Aréna