Je to nové auto, a tak treba vychytať všetky jeho muchy. "Tento rok som natestoval relatívne málo, ešte sa treba s autom zžiť a chytiť istotu" -povedal Martin. S novou Fiestou sa pozreli na Slovakia ring kde testovali stabilitu vo vysokých rýchlostiach a na Jankov vŕšok, kde skúšali nastavenie podvozku. "Som prekvapený aká je Fiesta stabilná vo vysokých rýchlostiach, predsa len je to krátke auto a to správanie je iné ako bolo u Focusu" -dodal.

Tak Martin dúfa že ho uvidia súperi. V oblaku prachu.

Tak Martin dúfa že ho uvidia súperi. V oblaku prachu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov

Majster Slovenska v skupine E1 a produkčných automobilov má od Fiesty vysoké očakávania. Postavili si ju v Auto Koiš úplne od základov. So stavbou pretekárskych špeciálov majú dlhoročné skúsenosti. I preto sa neuchýlili ku kúpe hotového špeciálu, i keď by to bola tá jednoduchšia cesta. "Ak by sme si obstarali už hotový špeciál, všetky tie roky získavania skúseností by sme jedným šmahom zahodili. Preto sme Fiestu vyvíjali a stavali úplne sami" -povedal na margo nového auta.

Spotreba vysokooktánového benzínu je 1:1. Teda liter na kilometer.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov

Čo sa teda ukrýva pod kapotou Fordu Fiesta E1? No, Fiesta... Úprimne? S Fiestou má spoločné len zadné svetlá a vonkajší vzhľad. Inak je to racingový kúsok ako sa patrí. Pod prednou kapotou bije srdce špeciálu. Pozdĺž uložený štvorvalec Cosworth YB nad prednou nápravou o objeme 1999 cm3 dáva závratných 466 kW (634k). Posielať taký výkon iba na zadné kolesá by pri hmotnosti iba 1144kg bolo dosť (naozaj veľmi) "odvážne" a tak má Fiesta E1 stály pohon všetkých kolies. Výkon je prenášaný cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku, ktorá je spojená s motorom pomocou dvojlamelovej kovokeramickej spojky. Jazdí na 18" kolesách so slickami o rozmere 250/640R. Akcelerácia tohto drobčeka je 2,5s z pokoja na sto. Ak by vás zaujímala cena, tá sa v slušnej spoločnosti nehovorí, ale takéto špeciály sa pohybujú okolo 200000-250000Eur. Tak držíme v novej sezóne palce, bolo by škoda to niekam oprieť, alebo aby sa stala nehoda akou bol požiar Focusu. Preto sú vo Fieste teraz hasáky dva.

Nejeden tuner by sa mohol inšpirovať ako má vyzerať Motor

Nejeden tuner by sa mohol inšpirovať ako má vyzerať Motor

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

Podobný zvuk má i nová Fiesta: