Matej Homola chce byt majster europy na Seate Leon

Seat Leon Cup racer je nie len najkrajším, ale aj najrýchlejším pretekárskym náradím v tejto disciplíne.

Maťo Homola: „Chcem byť Majstrom Európy!“

Sezóna 2014 bola smolná...
 

Sezóna 2014 sa niesla v znamení smoly. V prvom rade preto, že sa ju nepodarilo vyhrať. To však malo svoje dielčie problémy. Vďaka veľkej nehode na mokrom a natretom povrchu okruhu Paul Richard dostal jednu z najdrahších príučiek kariéry. V tíme Homola Motorsport pri oprave zistili, že BMW 320ti WTCC kúpené v Taliansku má okrem iného staré a poškodené turbodúchadlo. Keďže sa vôbec nebavíme o lacnej technike, nehoda v prvých pretekoch sezóny znamenala únik bodov no pomohla odhaliť problém, ktorý by neskôr motor fatálne poškodil a znamenal by ešte väčšie komplikácie. BMW prosto bolo poskladané neodborne. Tiež bolo zrejmé, že na novšie pretekárske náradie od Seatu a Chevroletu už konštrukčne starý bavorák nestačil. Napriek tomu, dokonca bez tréningu - keďže do poslednej chvíle pred druhými pretekmi na SlovakiaRingu opravovali búračku, sa podarilo Matejovi 2x vyhrať. To všetkým v tíme vlialo do žíl mimoriadne veľa energie a nádeje. Viacerí sa zhodli na tom, že technický hendikep doťahuje Matej na trati rukami a hlavou.

Matej Homola chce byt majster europy na Seate Leon

Verejným tajmostvom, minimálne v druhom polroku 2014, bola maximálna snaha dostať Mateja ako prvého Slováka do WTCC. S tým súviseli ešte väčšie mediálne aktivity spoločne s Fun rádiom a tiež na facebooku. Na najväčšej sociálnej sieti sa Matejovi podarilo získať vyše 43 000 fanúšikov. Z nášho pohľadu viac než dosť, no abmícia vraj bola cez 50 tisíc... Každopádne, čo mnohí nevedia, Homolovci začali komunikovať s tímom Sebastien Loeb Racing. Ten je úzko spätý so značkou Citroen. A zapracoval tvrdý biznis. Francúzi dali prednosť (celkom logicky) najväčšiemu automobilovému trhu sveta súčastnosti a do tímu WTCC angažovali jazdca z Číny. Keďže na vstup do WTCC treba dať dokopy naozaj nekresťanské peniaze z ktorých sa homolovcom podarilo získať tak 75%, koncom minulého roka bolo zrejmé, že tímu sa nepodarí ani táto méta.

Matej Homola chce byt majster europy na Seate Leon

Bolo však jasné, že pre úspešné pokračovanie v sezóne 2015 je nutné zmeniť pretekárske auto. BMW bolo svojho času nepochybne skvelé, no dávnejšie ukončenie priamej fabrickej podory a vývoja typu E90 spôsobilo, že zadokolka bola na okruhoch jedným z najpomalších áut. Krátka decembrová návšteva v Seate Slovensko bola, zdá sa, trefa do čierneho. Obe strany o sebe ani "nevedeli" no zdá sa, že na nič iné ani nečakali. Riaditeľ Seatu Slovensko Matej Macháček a jeho kolegyňa PR manažérka Iveta Žáková akoby na nič iné ani nečakali. Veľmi rýchlo si tľapli a ešte uprostred decembra sa dojednalo, že Matej Homola bude jazdiť sezónu 2015 na Seate Leon Cup Racer.
 

Nadšenie ľudia zo Seatu SR potvrdili úžasným spôsobom, keď pôvodne 4 mesačnú dobu na dodanie pretekárskeho špeciálu stlačili na polovicu. Homolovci totiž idú pre novučké, nikým nejazdené pretekárske auto do Španielska ešte tento týždeň! Maťo bude jazdiť v sérii FIA ETCC, v kategórii SMT (single make trophy). Ostrý štart novej sezóny je naplánovaný na prvý májový víkend na maďarskom Hungaroringu.

Matej Homola chce byt majster europy na Seate Leon

„SEAT je nesmierne rýchle a dynamické auto a vážne sa mi páči. Sympatie sme našli aj u predstaviteľov značky SEAT na Slovensku a preto som rád, že sa nám dostalo aj výraznejšej partnerskej podpory od nich,“ pokračuje Maťo Homola.
 

„Maťa sledujeme už dlhší čas. Keďže „podnikáme“ v rovnakom odvetví ako on, nemohli nám ujsť jeho úspechy a napredovanie. A my chceme byť pri tom ako bude napredovať a chceme priniesť spoločne Slovensku titul Majstra Európy. Vôbec sme preto neváhali a dohodli sa na spolupráci veľmi rýchlo,“ pridal sa Matej Macháček, marketingový riaditeľ SEAT Slovensko. Aj tento rok budú v kalendári Maťa Homolu domáce preteky na Slovakia Ringu. V rámci svetového šampionátu WTCC ho budú môcť slovenskí fanúšikovia prísť podporiť už 17-21. júna do Orechovej Potône.

Preteky ETCC 2015:

29.04. - 03.05. - Hungaroring
17.06. - 21.06. - SlovakiaRing
24.06. - 28.06. - Paul Richard
02.09. - 06.09. - Autodrom Brno
16.09. - 20.09. - Zolder
05.10. - 11.10. - Pergusa

TopSpeed.sk Mateja a celý tím Homola Motoršport plne podporuje. Urobte tak aj vy.

Matej Homola chce byt majster europy na Seate Leon

Je zrejmé, že bez partnerov by to vôbec nešlo. Preto vďaka všetkým tým, ktorí akokoľvek pomáhajú.