Stefan Rosina pole position Navarra FIA GT1

Štefan Rosina a Marc Basseng

„Som veľmi rád, že sa mi podarilo vyhrať kvalifikáciu. V tejto sezóne sa to nášmu tímu podarilo už po druhý raz, vždy som bol pri tom aj ja. Je dobré ukázať sa v takomto svetle práve v sobotu, lebo len v kvalifikácii sa môže ukázať čistá rýchlosť auta i jazdcov,“ pochvaľoval si spoluprácu s Bassengom 26-ropný Púchovčan. „V kvalifikácii postupne osychala vozovka a do superpole, teda záverečnej rozjazdy najlepších desiatich vozidiel som išiel ako posledný. Autá tam vychádzajú na trať s dvadsať sekundovými rozostupmi a mne parádne vyšlo jediné rýchle kolo. V pretekoch však musí prísť aj dávka šťastia. A to nám v nedeľu chýbalo,“ načrtol nedeľnajšiu drámu Štofi.

Lamborghini Gallardo LP600 FIA GT

V rannom zahrievacom tréningu to ešte vyzeralo dobre. V daždi dosiahla slovensko-nemecká posádka na 3. miesto. „Tesne pred štartom kvalifikačných pretekov však začalo hustejšie pršať a na rošte vznikol chaos. Naši mechanici nestihli prezuť pneumatiky do dažďa, čo okrem nás postihlo ešte jedno Audi. Na mokrej trati to bola obrovská nevýhoda,“ priznal Štefan Rosina. Marc Basseng už po 16 minútach dostal kolo od lídrov a bolo po nádejach na dobrú štartovaciu pozíciu do popoludňajších majstrovských pretekov. Tie rozbiehal práve Štofi.

Stefan Rosina pole position Navarra FIA GT1

„Štartoval som z 15. priečky a snažil som sa neurobiť chybu v prvých zákrutách a vyhnúť sa kolíziám. To sa mi aj podarilo a postupne som sa dostával do tempa. Auto fungovalo výborne a predbehol som 8 súperov!“ Po skvelej jazde odovzdával auto Marcovi Bassengovi na 7. mieste celkového poradia. Potom však nevydržala technika a skúsený Nemec sa po očividnom spomalení prepadával v poradí. Napokon zranené Lambo odstavil v boxoch. Posledné podujatie FIA GT Series 2013 sa pôjde na netradičnom mestskom okruhu v azerbajdžanskom Baku 22. až 24. novembra.