Ford sa rozhodol urobiť zo 6. generácie Mustangu globálne auto. Okrem toho, že legendárny pony car začali predávať v Európe, zapracovali aj výrazne na samotnom športiaku. Mustang dostal po prvýkrát v histórii nezávislé zadné odpruženie a konečne sa nebojí zákrut. Vďaka tomu má obrovský úspech na najnáročnejšom trhu na svete, v Európe.

Americká klasika je tak najpredávanejším športovým autom v Nemecku. Modrý ovál nechal za sebou autá ako Porsche 911, 718 a dokonca aj Audi TT.

Napríklad na autá s pravostranným riadením musia zákazníci čakať. Mustang s motorom EcoBoost má v Británii dodaciu lehotu sedem mesiacov a osemvalec až deväť mesiacov. Ford predal v Európe už viac ako 20 000 kusov. Najviac na nemeckom trhu, až 6 000. Predaje pritom začali len pred rokom. Americká klasika je tak najpredávanejším športovým autom v Nemecku. Modrý ovál nechal za sebou autá ako Porsche 911, 718 a dokonca aj Audi TT.

Každý tretí predaný Mustang v Nemecku je vo verzii kabriolet

Podľa mňa nie je prekvapením, že väčšina zákazníkov volí 5,0 litrový motor V8. V Európe totiž už veľa podobných motorov nenájdeme a rozhodne nie za dostupné peniaze. „To nemýliteľné vrčanie V8 je horúcou komoditou mimo USA,“ dodáva Erich Merkle, predajca Fordu. Každý tretí Mustang v Nemecku je vo verzii kabriolet.


Napriek veľkej popularite po celom svete je stále najväčším trhom USA s podielom až 80 %! Zvyšných 20% putuje do viac ako 100 krajín sveta. Navyše na americkom trhu Mustang valcuje Camaro. V tomto roku predal Ford 80 829 áut, čo je o 33 000 kusov viac než Chevrolet.


Zdroj: autonews