Aston Martin Cygnet končí. Pomerne rýchly koniec výroby je jediným logickým vyústením existencie malého Aston Martina, ktorý bol viac menej iba na smiech. Prečo Cygnet vôbec vznikol? Britský výrobca jednoducho do svojej ponuky potreboval auto, ktoré by bolo „ekologické“ a ukojil tak zvrátené chúťky tvorcov rôznych limitov a obmedzení. Cygnet je v podstate Toyota iQ s unikátnym dizajnom a interiérom. Najpodstatnejšie malo byť to, že okrem luxusu na kapote má znak Aston Martin.

Malý Cygnet mal v porovnaní so svojou dvojičkou od Toyoty ponúknuť oveľa väčší luxus.

Cygnet môžeme považovať za hocičo, len nie za malé, pekné a dostupné auto. Aston Martin chcel za svoj najmenší model približne 37 tisíc eur. Nemôžeme sa teda čudovať, že Cygnet nechcel takmer nikto.

Cygnet bol pre automobilku nutným krokom vedľa. Jeho premrštená cena nakoniec spôsobila minimálny záujem. Výroba teda končí takmer po troch rokoch.

Automobilka neprezradila koľko kusov sa jej podarilo predať. Výroba odštartovala v roku 2011. Ak však predsa len máte o toto auto záujem, stále si ho môžete kúpiť. Aston Martin má po celom svete skladové vozidlá, ktoré sa teraz pokúsi rozpredať. Ktovie, či sa mu to vôbec podarí.

 

Napriek tomu, že Cygnet bol vo výrobe len necelé tri roky, zo strany Aston Martina nejde o rekord. V súčasnosti ho drží typ Virage, ktorý mal byť článok medzi DB9 a DBS. Výsledok bol ten, že výroba skončila 18 mesiacov po jej začiatku.

 

Zdroj: thesupercarkids.com

Prečítajte si aj:  Aston Martin Cygnet príde už v roku 2011