Zdá sa, že v dnešnom svete nás už nemôže nič prekvapiť. Koniec koncov aj nápad postaviť z auta pojazdný bazén, či ako v tomto prípade vírivku, tu už bol. No tento raz sa tvorcovia projektu, ktorý vám dnes predstavím, rozhodli posunúť celú záležitosť na vyššiu úroveň. Prvým krokom bolo prerobenie interiéru Cadillacu DeVille na funkčnú vírivku. Druhý krok, ktorý odlíši práve staviteľov tohto auta bude stanovenie rýchlostného rekordu, pre pojazdný bazén. A kde inde sa dá urobiť rýchlostný rekord, ako na soľnej pláni v Bonewille.

„Vždy urob triezvy to, čo povieš, že urobíš keď si opitý. To je jediný spôsob ako sa poučíš.“ Ernest Hemingway

V Cadillacu DeVille z roku 1969, prestavanom na vírivku, sa jeho tvorcovia, už o mesiac pokúsia stanoviť rýchlostný rekord.

Za celým projektom stoja dvaja kamaráti Duncan Forster a Phil Weicker. Obaja sú absolventi strojariny na univerzite McMaster v Ontariu, v Kanade. Tam vlastne aj dostali nápad postaviť si pojazdný bazén. Ešte v roku 1996 totiž prestavali na vírivku opustený Chevrolet Malibu z roku 1982. Ten sa len tak povaľoval okolo intrákov a tak sa chalani chopili šance a riadiac sa citátom Ernesta Hemingwaya: „Vždy urob triezvy to, čo povieš, že urobíš keď si opitý. To je jediný spôsob, ako sa poučíš.“, mu odrezali strechu a prerobili ho na ručné ovládanie. Auto sa stalo okamžite hrdinom študentskej komunity a už vtedy vznikol nápad stanoviť oficiálny rýchlostný rekord pre vírivku. Chalanom sa však nepodarilo auto dopraviť do Bonewille a tak z rekordu nič nebolo. Druhou generáciou autovíriky mala byť klasická predlžená limuzína Cadillac. Tú však chalanom jednej noci niekto ukradol.

Chevrolet Malibu z roku 1982 bol prvím a veľmi úspešným pokusom dvojice mladých strojárov o pojazdnú vírivku.

Ich súčasný projekt je teda už tretia generácia pojazdnej vírivky. Ako základ pre ňu poslúžil obrovský, klasický americký kabriolet Cadillac DeVille z roku 1969. Duncan a Phil ho kompletne prestavali a tak má teraz namiesto interiéru, na mieru vyrobenú, laminátovú vaňu. Samozrejmosťou sú funkčné trisky, bez ktorých by vírivka nebola vírivkou. Chalani samozrejme mysleli aj na enormný nárast hmotnosti a do auta namontovali vzduchový podvozok. Pod kapotou je pôvodný 7,7 litrový V8, ktorý sa stará rovnako o pohon auta aj o ohrev vody. Zaujímavosťou je aj ovládanie vozidla. Keďže potrebovali vodotesný priestor, pedále ani radiaca páka neprichádzali do úvahy. Ich funkciu preto prebrala páka na vrchu dverí, ktorá funguje podobne ako na motorovom člne.

Mladí recesisti myslia aj na bezpečnosť a už majú pripravenú ochrannú klietku, nutnú na pokus o rekord.

Samotný pokus o rekord sa uskutoční už v auguste. Chalani dokonca usporiadali zbierku, aby pokryli náklady na prepravu, štartovné a ostatné veci spojené s rekordom. Sumu vyčíslili na 10 000 dolárov. O tom, že je na svete dostatok recesistov a svet potrebuje aj tento typ zábavy svedčí aj vyzbieraná suma. Príspevky od darcov nakoniec dosiahli sumu 11 251 dolárov. Pokusu o rekord teda už nič nebráni.