„RS7 Sportback je naša interpretácia päťdverového vysoko výkonného kupé s dizajnom grand toureru. Vylepšenia spraviť z RS7 ešte vhodnejšie auto na každý deň, plus jeho úžasná výkonnosť, robia z tohto modelu mimoriadny kus športového náčinia pre zákazníkov, ktorí majú zároveň radi krásny dizajn.” Oliver Hoffmann, výkonný riaditeľ Audi Sport GmbH 

Elegantný dizajn  

Krása RS7 spočíva v tom, že na beštiu s veľkým výkonom pôsobí decentne a lahodí oku. Taká limuzínka pre manažérov. Nová RS7 je však posadená nižšie ako jej predchodca a rozšírené blatníky kolies naznačujú jej športovú dušu. Auto narástlo aj do šírky, konkrétne o 40 mm. Dĺžka jemne presiahla 5 m, čo robí z RS7 doslova malú limuzínu na veľkých 22-palcových kolesách. 

Nosu auta dominuje ochranná mriežka chladiča v štýle “honeycombu” s čiernym lesklým vzhľadom, ako to u modelov RS býva. Veľké predné náduchy  zároveň dodávajú autu jemne agresívny vzhľad. Celkový dizajn RS7 pôsobí veľmi dynamicky a nadobúda dojem, že auto je v pohybe aj keď je statické. 
 
Klesajúca zadná časť, je jedným z dlhoročných znakov Audi A7/RS7. Vzadu sa nachádza aktívny spojler, ktorý sa pri rýchlosti 100 km/h vysunie. Pod zadným nárazníkom s difúzorom nájdeme výfukový systém s oválnymi koncovkami na obidvoch stranách. V základnej výbave sú k dispozícii LED svetlomety. Za príplatok však dostanete aj laserové LED predné svetlomety. 

Pod kapotou V8 a 600 koní

RS7 Sportback dostala rovnaký motor ako nová RS6 Avant, teda 4,0 TFSI s výkonom až 441 kW (600 k) a masívnym krútiacim momentom 800 Nm. Čísla sú ohromujúce, nielen tie pod kapotou, ale aj na ceste. Na 100 km/h vypáli RS7 za 3,6 sekundy. Len o 0,4 s pomalšie ako AMG GT 63 S. Maximálna rýchlosť je, ako to už u nemeckých áut býva zvykom, obmedzená na 250 km/h. V prípade zakúpenia takzvaného Dynamic balíčku, ju Audi posunie na 280 km/h. No a s balíčkom Dynamic plus sa maximálka vyšplhá na 305 km/h. Vcelku dobrý spôsob, ako z ľudí vytiahnuť peniaze.

Vďaka svojmu mild/hybridnému systému (MHEV) so 48-voltovým elektrickým systémom kombinuje motor maximálny výkon s vysokou účinnosťou. Technológia MHEV umožňuje režim štart-stop pri rýchlostiach nižších ako 22 km/h. Hneď ako sa vozidlo pred RS 7 Sportback začne pohybovať, motor sa opäť naštartuje, aj keď vodič stojí na brzde. Podľa Audi znižuje táto technológia spotrebu paliva až o 0,8 l/100 km. Okrem toho disponuje Audi RS7 aj funkciou odpájania valcov. 

Podvozok je takisto veľkou zbraňou nového Audi. RS7 totiž disponuje špeciálnym adaptívnym vzduchovým podvozkom a športovým diferenciálom spolu s vektorovaním krútiaceho momentu medzi jednotlivé kolesá. Pohon všetkých kolies Quattro uprednostňuje zadnú nápravu v pomere 40:60. Podľa aktuálnej situácie však dokáže poslať až 70 % výkonu dopredu, alebo až 85 % dozadu. V ponuke však bude aj podvozok s oceľovými pružinami a adaptívnymi tlmičmi. RS7 Sportback je o 20 mm nižšia ako jej súrodenec A7 Sportback. Nad rýchlosťami 120 km/h klesne RS7 o ďalších 10 mm. Zároveň však ponúka možnosť zvýšenia podvozku o 20 mm. 

RS7 dostala aj dynamické natáčanie všetkých kolies. V nízkych rýchlostiach sa dokážu zadné kolesá natočiť až o 5 stupňov, čo znižuje polomer otočenia auta zhruba o jeden meter. Pri vysokých rýchlostiach je maximálny uhol natočenia zadných kolies len 2 stupne.  

Malé zmeny v interiéri

Zmeny v interiéri nastali skôr v detailoch. Audi zaradilo do ponuky nové odtiene kože a digitálne budíky Audi Virtual Cockpit dostali športovejšiu grafiku. V kabíne vozidla je dostatok priestoru ako pre spolujazdca, tak pre vodiča, pred ktorým sa vyníma krásny D-čkový volant. Oko zaujmú aj športovo tvarované sedačky s logom RS. 

Nové Audi RS7 Sportback oslnilo nie len krásnym dizajnom, ale aj obrovským výkonom a prepracovaným podvozkom. Do predaja príde v roku 2020 a jeho štartovacia cena sa má pohybovať okolo 100-tisíc eur.