O aké modely vlastne ide? Audi Sport pripravuje RS Q3, RS Q3 Sportback, RS4 Avant facelift, RS7 Sportback, RS6 Avant a RS Q8. Pýtate sa ako je možné, že príde až 6 RS-iek naraz? Automobilka totiž oslavuje 25. výročie modelov RS (RennSport). Preto príde nálož, akú sme od Audi ešte nezažili. Všetky novinky budú samozrejme dostupné v Európe. Niekto by mohol frflať, že polovica z nich sú SUV a má pravdu. No stále super správy.

Audi RS Q3

Už niekoľkokrát nafotili ako sa tento model v maskovaní premáva po Nürburgringu. Pod kapotou by mal skrývať 2,5-litrový preplňovaný motor s výkonom takmer 300 kW (okolo 400 k). To, že to nebude žiadny slimák, potvrdzuje aj zrýchlenie z 0 – 100 km/h za zhruba 4 sekundy. Chýbať by nemal ani launch control a 19-palcové disky. Hlavným rivalom by mal byť štuttgartský Mercedes-AMG GLA 35. 

Audi RS Q3 Sportback

Oproti RS Q3 nejakú zmenu okrem dizajnu nečakajte. RS Q3 Sportback by malo dostať úplne rovnaký motor aj počet kW. Maximálna rýchlosť bude aj v tomto prípade obmedzená na 250 km/h. Bez obmedzovača by sa vyšplhala až na 274 km/h.

Audi RS4 Avant facelift

Menšia verzia RS6 Avant sa rozhodne nemá za čo hanbiť. 2,9-litrový preplňovaný motor s výkonom 327 kW (444 k) a krúťakom až 600 Nm sú čísla, akými disponovali pred pár rokmi superšporty. Stovku by malo dosiahnuť za 4 sekundy. Z dizajnových zmien sa očakáva širšia mriežka chladiča či väčšie náduchy. Zmenou by mali prejsť aj predné a zadné svetlomety. A konkurencia? Mercedes-AMG C 63 Kombi. 

Audi RS7 Sportback

S týmto modelom sa dostávame k vrcholu nových RS-iek. Tento elegantný sedan nie je žiadne neviniatko. S motorom V8 s objemom 4 litre a výkonom až 439 kW (597 k) pošle do dôchodku nejeden superšport minulej dekády.

Šušká sa, že nová RS7 a RS6 Avant by dokonca mohli byť elektrifikované. Čo je na tom pravdy, uvidíme až pri predstavení týchto modelov. RS7 Sportback by však mala byť plnohodnotným konkurentom Mercedesu-AMG GT 63 S 4-door a BMW M8 Gran Coupé.  

Audi RS6 Avant 

RS6 je jedna z mojich absolútnych srdcoviek a už teraz sa neviem dočkať jej predstavenia a testu v našej redakcii. Motor by mal byť zhodný s RS7 Sportback, čiže 4-litrová V8, 439 kW (597 k) a krútiaci moment až 800 Nm. Výkon však nie je to jediné čo zdobí RS6. Je to hlavne skvelý podvozok, rýchla prevodovka a pohon všetkých kolies Quattro. Zrýchlenie z 0 – 100 km/h za 3,5 sekundy robí z RS6 Avant doslova „rodinnú raketu“.

Narozdiel od vyššie spomenutých modelov by mal byť tento superkombík k dispozícii aj v Amerike. Audi RS6 Avant by malo súperiť najmä s Mercedesom-AMG E 63 S Kombi.  

Audi RS Q8

Tvrdíte, že Q8 vo verzii RS je zbytočnosť? Pravdepodobne budem s vami súhlasiť. SUV s výkonom 493 kW (670 k) a krútiacim momentom 850 Nm je absolútne zbytočné. Nikdy nenaplní svoj potenciál, či už výkonový alebo terénny. Ľudia, ktorí si toto auto kúpia, ho pravdepodobne nikdy nezoberú na povrch iný ako asfalt a obrovský výkon s gigantickým krúťakom taktiež nie je kde využiť, lebo úprimne, Q8 nie je auto, ktoré zoberiete na okruh.  Audi RS Q8 nedostane dieselovú motorizáciu. Naopak, aj pri tomto modeli sa špekuluje o elektrifikácii. Výkonný riaditeľ Audi Sport, Oliver Hoffmann, špekulácie ešte viac rozvíril. 

„Pokiaľ ste v segmente SUV s vysokou hmotnosťou, je jednoduchšie implementovať hybridnú pohonnú jednotku.“ Oliver Hoffmann

Koniec koncov, či už ste fanúšikmi tejto značky alebo nie, budúcnosť Audi Sport vyzerá viac než atraktívne.