Sériová verzia Subaru Legacy iste nie je najškaredším, či najnudnejším autom svojej triedy. Je dokonca nadpriemerné. No mnohí naň napriek tomu reagujú s neskrývaným sklamaním. Môže za to koncept, ktorý ohúril svet a naznačil ako by mala sériovka vyzerať. Náznaky však dizajn neurobia, buď to tam je, alebo nie je...

Koncept nového Legacy ukázalo Subaru už na autosalóne v Los Angeles. Portál cars.com porovnal štúdiu a sériovú podobu. Automobilka ponechala veľkú časť čŕt konceptu. Auto ale spravili civilnejšie, nie tak agresívne a s väčším ohľadom na posádku. Siluetu auta takmer nezmenili, zadnú časť kabíny museli zdvihnúť, aby mali pasažieri vzadu dosť miesta na hlavu. Legacy tým už tak veľmi nepripomína kupé, ako koncept. Autu ponechali veľkú 6-uholníkovú masku, ale zmenili predné svetlá a pridali hmlovky. V zadnej časti vymenili svetlá za oveľa menej agresívne. Krásny športový zadný nárazník nahradili úplne novým s konzervatívnym dizajnom. Aj v interiéri sa snažili ponechať čo najviac zo štúdie. Takmer v celej palubnej doske môžeme vidieť odkaz na koncept, všetky línie zachovali, akurát zmenili materiál a niekoľko detailov.

Subaru Legacy

Porovnanie konceptu a sériovej podoby Subaru Legacy

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Subaru ponechalo veľmi veľa čŕt štúdie aj sériovému autu. Avšak sériové Legacy je menej agresívne, civilnejšie, viac dospelé a konzervatívne auto ako bol koncept.

Čo by ste hľadali pod kapotou Subaru? Samozrejme boxer. Automobilka do nového Legacy montuje hneď dva. V prvom prípade 2,5 litorvý 4-valec s výkonom 175 koní a krútiacim momentom 236 Nm. Hovoria, že sním dokážete jazdiť za 7,8 litra na 100 km. Druhý motor, s ktorým ponúkajú Legacy je 6-valcový boxer s objemom 3,6 litra, s výkonom 256 koní a krútiacim momentom 335 Nm. S ním dokážete jazdiť za 10,2 litra na 100 km. Vzhľadom na to, že Američania používajú inú metodiku na výpočet spotreby ako Európa, spotreby sú bližšie k reálnym číslam.

Subaru Legacy

Subaru Legacy

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Subaru do Legacy montuje automatickú CVT prevodovku Lineartronic. Do výbavy auta zahrnuli aj Active Torque Vectoring systém, ktorým pri agresívnom prejazde zákrut pribrzďujú vnútorné koleso, čím na prenesú viac krútiaceho momentu na vonkajšie koleso. Legacy používa Active Torque Split verziu symetrického pohonu všetkých kolies, kde rozdelenie na krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu používajú spojku, ktorú riadi elektronika podľa preklzu predných a zadných kolies.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Bezpečnosť je pre Subaru dôležitá. Do Legacy montujú systém EyeSight, ktorý sníma dianie pred autom dvomi farebnými kamerami. Auto tak dokáže lepšie rozpoznať prekážky na ceste. Do EyeSight samozrejme patria dnes už známe systémy ako varovanie pred opustením jazdného pruhu, adaptívny tempomat alebo automatické brzdenie na zabránenie kolízii.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov