Audi poodhalilo postupný nárast plug-in hybridných modelov, ktoré začali predstavovať už na autosalóne v Ženeve. Aj keď S modely prezbrojili na naftu, benzín bude v kombinácii s elektromotorom podľa Audi lepšou alternatívou, ako nafta s plug-in hybridným systémom.

Pod kapotou Q5 55 TFSI e quattro je dvojlitrové zážihové TFSI, ktoré ponúka 185 kW (252 k) a 370 Nm. K tomu sa pridáva elektromotor s 105 kW (143 k) a 350 Nm, ktorý je integrovaný do dvojspojkovej 7-stupňovej prevodovky S-tronic. Spoločný kombinovaný výkon sústavy je 270 kW (367 k) a 500 Nm.

To znamená akceleráciu z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy a maximálna rýchlosť na úrovni 239 km/h. Audi uvádza spotrebu v rozmedzí 2,1 až 2,4 l/100 km, ale veď to poznáte. Tento údaj platí pre prvých 100 km s plne nabitým akumulátorom. Ďalšie km už také ružové nie sú.

Maximálna rýchlosť na elektrinu je 135 km/h a dojazd podľa WLTP cyklu niečo nad 40 km. To na bežnú jazdu mestom úplne stačí. Akumulátor je umiestnený pod podlahou batožinového priestoru a má kapacitu 14,1 kWh. Môžete si vybrať niekoľko módov, kde jedným z nich je aj výlučne elektrický EV alebo Battery Hold, ktorý udrží úroveň nabitia na rovnakom bode, pre jeho neskoršiu spotrebu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Akumulátor nabijete z nabíjačky CEE s 400 V/ 16 A za 2,5 hodiny, maximálny výkon je 7,4 kW. Z bežnej siete s 23 V ju máte nabitú za 6 hodín. Teplotu akumulátora má na starosti v lete klimatizačný systém a v zime ju zas zohrieva odpadové teplo z elektrických komponentov. Do série sa dostali LED svetlá, špeciálne 18-palcové disky s turbínovým dizajnom alebo športové sedadlá. V Nemecku je štartovacia cena na úrovni 60 450 eur a príchod k zákazníkom sa očakáva na tretí kvartál 2019.

Zdroj foto: Audi