Na základe údajov, ktoré spoločnosť AURES Holdings zverejnila pri príležitosti Dňa matiek, sa dá vidieť jasný rozdiel v preferenciách podľa veku žien. Tie mladšie, do 25 rokov, dávajú prednosť menším vozidlám typu hatchback. Po prekročení tridsiatky sa záujem presúva ku kombi autám a od štyridsiatky prevládajú robustnejšie SUV.

V celej Európskej únii narastá vek, v ktorom ženy zakladajú rodiny, a tým aj počet vodičiek – mamičiek, ktoré si samy vyberajú vozidlo. Často prichádzajú aj s deťmi a rozhodujú spoločne,“ konštatuje Karolína Topolová, generálna riaditeľka AAA AUTO. „Staršie matky majú väčšiu tendenciu voliť priestrannejšie a bezpečnejšie vozidlá. Ich výber však ovplyvňuje celý rad kritérií – počet detí, ich vek, výbava auta, komfort, rozpočet aj stav najazdených kilometrov.“

Priemerný vek prvorodičky je zhruba 30 rokov. Čo kupujú najčastejšie?

 
Keďže priemerný vek prvorodičky na Slovensku sa pohybuje okolo 30 rokov, odborníci z AAA AUTO sa zamerali na zákazníčky vo vekovej kategórii 26 až 36 rokov. V tejto skupine vedú kombi vozidlá (32,7 %), nasledované hatchbackmi (31 %) a SUV modelmi (18,7 %). Medzi najžiadanejšie autá patrí Škoda Octavia (11,7 %), Škoda Fabia (4,9 %) a Volkswagen Passat (3,9 %). Až 51,3 % žien volí autá s dieselovým motorom, zatiaľ čo o elektrické alebo hybridné pohony zatiaľ záujem prejavuje len malé percento.
 
Jednou z kľúčových vlastností, ktoré si mamy pri výbere auta všímajú, je pohodlné ovládanie. „Keď sa vezú deti, je mimoriadne dôležité, aby jazda bola čo najplynulejšia a bez stresu. Preto až 64 % žien v tejto vekovej skupine preferuje vozidlá s tempomatom, 40 % uprednostňuje parkovacie senzory a viac ako 37 % si volí automatickú prevodovku,“ dodáva Karolína Topolová.
 
zdroj: AAA Auto
foto: depositphotos.com