Veľké spaľovacie motory postupne vymierajú. Vidieť to najmä v Európe, kde ich automobilky vyraďujú z dôvodu zhoršovania flotilového priemeru emisií. Napríklad v ponuke slovenského importéra BMW už nenájdete limuzínu M760Li xDrive. Mníchov pritom v týchto dňoch ohlásil, že s dvanásťvalcovým modelom plánuje skončiť úplne.

Záver produkcie špičkovej verzie luxusného sedanu zároveň znamená, že spojenie písmen BMW V12 bude čoskoro minulosťou. Z ponuky vypadne vé-dvanástka po dlhých 35 rokoch. Premiéru mala v roku 1987 pod kapotou BMW 750iL, ktorý poháňal atmosférický agregát M70 so zdvihovým objemom päť litrov.

Rozlúčková edícia 12 kusov pre vybraných zákazníkov

Výrobu dvanásťvalcovej limuzíny chce BMW ukončiť edíciou Final 12 vychádzajúcou z vrcholného modelu M760Li xDrive. Vznikne z nej len 12 kusov, ich majiteľov si má automobilka vybrať spomedzi amerických zákazníkov s dlhou históriou vlastníctva dvanásťvalcových BMW. Tým v blízkom čase pošle pozvánku na kúpu špeciálu. Cenu výrobca nezverejnil a nie je vylúčené, že sa ju nikdy nedozvieme.

Rozlúčková edícia sa má vyznačovať štítkom V12 vzadu, sivými alebo čiernymi 20-palcovými diskami či prahovými lištami s označením edície. Medzi špecifické prvky možno zaradiť aj interiérovú plaketu či kryt motora. Dosluhujúci model M760Li xDrive má dvakrát prepĺňané 6,6-litrové srdce, ktoré poznáme aj z modelov dcérskej značky Rolls-Royce. V americkej špecifikácii má maximálny výkon 449 kW (611 k).

BMW už prezradilo, že posledné exempláre radu sedem vybavené dvanásťvalcom vzniknú v júni. Dodanie zákazníkom je naplánované na júl. Budúci majitelia labutej piesne bavorských modelov V12 dostanú popri samotnom aute aj jeho menšiu kópiu v podobe stolnej trofeje, ktorá bude disponovať rovnakým lakom, kožou či číslom VIN.

Rolls-Royce bude vo svojich vozidlách 6,6-litrový motor používať naďalej. V produkcii môže vydržať až do roku 2030, kedy plánuje britská značka prejsť na plne elektrickú ponuku. Prvý takto poháňaný model Spectre má odhaliť na budúci rok. Vďaka fotkám prototypov a šikovnému grafikovi už zhruba vieme, ako bude vyzerať.

Zdroj: BMW