Interiér je sam o sebe luxusom. Posádku víta koža, drevo a osvetlenie zabudované do výplne dverí.

Interiér je sam o sebe luxusom. Posádku víta koža, drevo a osvetlenie zabudované do výplne dverí.

Nový Cadillac nahradí dosluhujúci sedan DTS, ktorý vyrábali od roku 2005 až do minulého roka. XTS je postavený na platforme Epsilon II. A jeho hlavnou devízou sú adaptívne tlmiče Magnetic Ride Control a informačno-zábavný systém CUE (Cadillac User Experience).


O pohon novinky sa postará 3,6 litrový V6 s max. výkonom 224 kW (304 k), krútiacim momentom 358 Nm, priamym vstrekovaním paliva a variabilným časovaním ventilov. Tento motor ale nie je žiadnou novinkou. Dnes ho využívajú modely CTS a SRX a bude aj v novinke strednej triedy ATS.

Agregát bude v prípade XTS poháňať všetky štyri kolesá, rovnako ako v prípade typu ATS. Vo voliteľnej výbave si menej nároční záujemcovia môžu zvoliť pohon len prednej nápravy. Prenos výkonu zabezpečí šesťstupňová automatická prevodovka, ktorá bude v prípade verzie s pohonom oboch náprav spojená s medzinápravovou spojkou Haldex.

Pri odomknutí sa automaticky rozsvietia všetky klučky. Praktické najmä v tme.

Pri odomknutí sa automaticky rozsvietia všetky klučky. Praktické najmä v tme.

Ako som už spomenul, Cadillac hrdo prezentuje svoje štandardne dodávané adaptívne tlmiče Magnetic Ride Control. Nový systém pruženia sníma podmienky na ceste až 1000 krát za sekundu. Následne prispôsobí tlmenie tak, aby zaistil čo najlepšie jazdné vlastnosti. Za zliatinovými kolesami je výkonný brzdový systém Brembo.

Srdce informačno-zábavného systému CUE (Cadillac User Experience) tvorí 8 palcový dotykový displej. Novinka nahrádza aj štandardný tachometer a otáčkomer ďalším displejom. CUE v sebe spája ovládanie funkcií vozidla, zábavu pre posádku a navigáciu. So zariadením sa môžu cez bluetooth spojiť mobilné telefóny, mp3 prehŕavače a podobne. Výrobca zdôrazňuje jednoduché a intuitívne ovládanie.

Cadillac v mene bezpečnosti vybavil XTS systémami Driver Awareness a Driver Assist, ktoré strážia jazdné pruhy, mŕtvy uhol a podobne. Pomocou vibrácii sedadla upozorňujú vodiča na možné nebezpečenstvá pri jazde aj parkovaní.

Cadillac XTS v sebe spája luxus, výkon a moderné technológie v štandarnom americkom balení. Spolu s ním prichádza aj nový systém CUE.


Dizajnovo XTS zapadá do zaoceánskeho priemeru. Svojím robustným vzhľadom dáva najavo, že je hrdý Američan. Ostré línie a veľká maska chladiča ho zase radia k výrobcovi Cadillac. Interiér okrem hi-tech vybavenia ponúka luxus v podobe kože Opus a dreva.

Interiérové osvetlenie vytvára príjemnú atmosféru. Najvyšší stupeň výbavy ponúka veľké strešné okno. Cadillac zapracoval moderné technológie aj do dizajnu. LED osvetlenie tvorcovia zapracovali do kľučiek dverí a spätných zrkadiel. XTS sa bude predávať v troch stupňoch výbava s názvami Luxury, Premium a Platinum. Výroba sa začne v máji v továrni Oshawa Assembly Plant v kanadskej provincii Ontário. S predajom začne Cadillac v júni. Cena bude začínať pri sume 44 995 amerických dolárov, čo je v prepočte 34 266 €. Cadillac zo slovenského trhu s príchodom hospodárskej krízy oficiálne stiahli. Posledné info však hovoria o opätovnom návrate. Kedy, za koľko a či vôbec sa XTS bude predávať aj u nás je zatiaľ nejasné. Ale tí, ktorí by si toto auto radi zohnali si k nemu cestičku iste nájdu...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov