Na túto tému sme mali viacero ankiet. Vo všetkých vyhral s náskokom český model. Aj mne osobne príde lepší a logickejší...

V podstate to znamená toľko, že na dvojpruhovej ceste sa vozidlá uhýbali na kraj, na viac pruhovej ceste podľa krajiny. Nemecko, Rakúsko a i. používali model, kedy sa všetky autá posúvali najviac vpravo, iba ľavý pruh najviac vľavo. Česká republika mala svojský model, a to, že všetky autá čo najviac vľavo a pravý pruh najviac vpravo. Osobne som zástanca tohto modelu. Odpoveď je jednoduchá. Záchranárske zložky prejdú rýchlejšie cez jeden pruh plný vozidiel, ako cez pruhy 2 alebo 3. 


Lenže naši bratia Česi sa ešte nestihli poriadne naučiť ich výmysel a už sa ho musia nanovo "preučiť". Tamojšie ministerstvo dopravy totiž chystá zmenu v zákone, ktorá by prevzala tzv. nemecký model. Novela zákona už je na pretrase v snemovni. 

AKÝ SPÔSOB JE PODĽA VÁS NAJLEPŠÍ?
  • Nemecký ( 35% )

     

  • Český ( 58% )

     

  • Slovenský ( 5% )

     

  • Iný ( 2% )

     

Odpovedalo 130 ľudí  

Zmyslom vytvorenia uličky záchrany je urýchliť príchod. Túto uličku je potrebné vytvoriť hneď, ako sa ku kolóne blížite. Teda pred tým, ako zastavíte. Nezabúdajte si nechať dostatočný priestor na manipuláciu. Vodiči si často neuvedomujú, že napríklad po hasičoch môžu prechádzať záchranári, policajti, či dokonca odťahovka. Medzi tým sa stiahnu opäť do jazdných pruhov. 

Ministerstvo chce zjednodušiť a hlavne zjednotiť problematiku. Tento nápad vítajú aj napr. tamojší hasiči, ktorí to odôvodňujú ľahšou manipuláciou. Vychádzajú z predpokladu, že medzi ľavým a stredným pruhom budú väčšinou osobné autá. Šírka pruhu by mala byť aspoň 3 metre, tak ako tomu bolo doteraz.