O príprave superšportu sa v súvislosti s Alfou hovorí každú chvíľu, čomu ale veriť? Posledný model tohto typu Taliani ponúkali naposledy v rokoch 2007 až 2010 v podobe 8C Competizione. Odvtedy len netrpezlivo čakáme. Prvý dôvod na oslavu prišiel už v roku 2018, kedy Alfa ohlásila veľký návrat modelov GTV a 8C, avšak krátko na to boli oba projekty zrušené. Žiarivé svetielko nádeje zasvietilo v novembri minulého roka, kedy šéf značky Jean-Philippe Imparato prezradil, že pripavujú Alfa Romeo superšport, aj keď sa ešte čaká na schválenie vedením koncernu.

Vypredá sa skôr, ako ho odhalia

Podľa Imparata je novinka stále na stole. Automobilka ju síce ešte nepredstavila, dokonca stále nedostala od Stellantisu zelenú (finálne rozhodnutie má padnúť v apríli), no podľa dostupných informácii už začala prijímať od zákazníkov zálohy. Záujem je taký veľký, že auto je vraj už takmer vypredané, a to napriek tomu, že potencionálni majitelia ho ani nevideli. „Produkcia bude rozobraná skôr, ako ho odhalíme,“ povedal šéf Alfy v rozhovore pre Autocar.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

A aký je momentálny stav? Komentuje opäť Jean-Philippe Imparato: „Urobiť takéto rozhodnutie v roku 2022, v skupine ako je Stellantis, každý vás považuje za úplného blázna." Taktiež naznačil, že automobilka si dáva načas, aby vytvorila niečo, čo „prispeje k DNA" značky. „Pracujeme na niečom, čo by som mohol umiestniť po boku 8C do múzea v Arese, byť hrdý na náš príspevok do histórie. To je to, čo chceme." 

Cena na úrovni Ferrari

Ako sa bude novinka volať, s istotou nevieme. Niektoré zdroje tvrdia, že pôjde o priameho nástupcu a ponesie meno 8C. Iné zas, že stroj dostane označenie 6C. Zhodujú sa však v tom, že bude mať tradičný spaľovací motor, asistovať mu však môže aj elektromotor, ktorý by mal poháňať prednú nápravu. Jean-Philippe Imparato tiež naznačil, že nepôjde o vozidlo určené len na okruhy, pričom cenovka sa bude pohybovať vo sfére typickej pre značky ako Ferrari či Lamborghini. Zároveň bude mať typický dizajn a má byť „ikonické, sexy a rozpoznateľné“. 

Určite však nebude pre každého. Nielen kvôli vysokej cenovke, ale aj kvôli limitovanej produkcii po vzore 8C. Tej sa mimochodom vyrobilo len 500 kusov. Obdobne by na tom mala byť aj pripravovaná novinka, o ktorej osude sa definitívne rozhodne už o pár týždňov. Imparato však srší optimizmom a pravdepodobne by „nerozkrikoval“ po médiách tieto informácie, ak by si nebol istý, že ich superšport uvidí sériovú výrobu.

Zdroj: Autocar

Render: Motor1