V názvoch začínam mať chaos. Správne by sa tento superšport mal plným menom volať Spania GTA GTA Spano.

V názvoch začínam mať chaos. Správne by sa tento superšport mal plným menom volať Spania GTA GTA Spano.

Automobilka sľubuje, že teraz je to už naozaj finálna verzia. Údajne už má predajnú a servisnú sieť na dôležitých trhoch. Poďme sa však bližšie pozrieť na superšport, ktorý môže okrem iného zaujať svojou jedinečnosťou, keďže ostáva mimo masového prúdu. Navyše nejde o žiaden osekaný okruhový špeciál ale o normálne vybavené auto.

Konštrukcia GTA Spana je výhradne z karbónu, titánu a kevlaru. Aj napriek exotickým materiálom je výsledná hmotnosť 1305 kg. A to je pre auto s rozmermi 4,6/1,98/1,18 metra (d/š/v) naozaj dosť. Vysokú váhu má na svedomí určite aj 8,4 litrový motor V10, ktorý nie je práve ekologickým snom v štýle downsizingu.

Spokojný zákazník španielskej automobilky neexistuje. 900 koní a 1000 Nm by 99 záujemcov pritiahnuť určite malo. Otázkou je koľko sériových verzií ešte uvidíme.
Auto má výhodu vo svojej nemasovosti. Dizajn ma príliš nezaujal.

Auto má výhodu vo svojej nemasovosti. Dizajn ma príliš nezaujal.

Výrobca z neho dostal výkon 662 kW (900 k). Krútiaci moment preventívne krotí elektronika na 1000 Nm. Šialená sila ide na zadné kolesá cez 7 stupňovú sekvenčnú prevodovku, ktorá radí pádlami pod volantom. Elektronicky je možné znížiť výkon napríklad aj na podvyživených 450 koní. V režime plnej sily dokáže auto dosiahnuť 100 km/h za 2,9 sekundy a maximálka je až 350 km/h.

Brzdenie zabezpečujú karbón- keramické brzdy od firmy AP Racing so šesťpiestovými strmeňmi a 380 mm kotúčmi. Podvozok dokáže automaticky zmeniť svoju výšku. Spolu s ňou elektronika nastaví aj charakteristiku tlmičov.

Cenu zatiaľ nepoznáme. Kedy ju spoznáme, to nikto nevie. Jasné je len to, že Spania GTA vyrobí len 99 kusov.

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj: Ženeva 2012: Finálna verzia superšportu GTA Spano