Alfa Romeo Tonale je bezpochyby kľúčovým automobilom v budúcich plánoch značky, ktorú momentálne ovláda francúzsko-taliansko-americký koncern Stellantis. Kompaktné SUV spadajúce svojou veľkosťou pod model Stelvio bolo predstavené v podobe koncepčnej štúdie na medzinárodnom ženevskom autosalóne v roku 2019 a podľa pôvodných zámerov malo byť odhalené práve v tomto čase.

Odklad si vyžiadal nový šéf Alfy Jean-Philippe Imparato, ktorý posunul premiéru o nejaké tri až štyri mesiace, presné dôvody ale nepoznáme. Keďže Tonale má byť úplne prvým elektrifikovaným modelom značky, špekuluje sa o tom, že chcel možno do auta dostať batérie s väčšou kapacitou, ktoré by predĺžili dojazd v čisto elektrickom režime. Kľudne to ale mohlo byť čokoľvek iné.

Po odročení sa začalo hovoriť o novom termíne, respektíve že sa nové SUV začne vyrábať vo februári 2022. Aj preto je dosť možné, že verejné predstavenie malo prebehnúť v rámci ženevského autosalónu, ktorý bol medzičasom zrušený. A premiéra Alfy Tonale sa tiež nekoná.

Odklad hneď dvoch modelov?

S touto informáciou aktuálne vyrukovala partia okolo internetovej stránky Mopar Insiders, ktorá má obvykle solídne informácie, fotky i videá, takže nepredpokladáme, že by si práve túto správu vymysleli. Tvrdia, že uvedenie modelu Tonale na trh sa odkladá kvôli chýbajúcim čipom podobne, ako Stellantisom minulý týždeň oznámený presun svetovej premiéry malého SUV Maserati Grecale z decembra 2021 na jar 2022.

Zaujíma vás nový termín? Tak sme na tom podobne, problém je však v tom, že uvedené informácie nie sú oficiálne, a preto žiadny nový dátum momentálne nemáme. Zaujímať by vás však mohli iné presakujúce detaily, ktoré súvisia s technikou pod prednou kapotou.

Tonale malo byť poháňané hybridnou technikou Jeepu Compass 4xe, ktorá spája preplňovaný štvorvalec s objemom 1,3 litra naladený na 130 alebo 180 koní a kombinovaný výkon s elektromotorom šplhá k hranici 190, respektíve 240 koní. Mopar Insiders však tvrdia, že nová Alfa si polepší. 

Údajne má dostať väčší modulárny agregát z rodiny GSE (Global Small Engine) s objemom zväčšeným na 1,5 litra a má byť k dispozícii buď ako mild-hybrid alebo klasický plug-in hybrid dobíjaný zo zásuvky. Alfa Romeo Tonale sa má vyrábať v talianskom montážnom závode Pomigliano D'Arco a po zahájení produkcie by sa nemu malo pripojiť ďalšie SUV Dodge Hornet. Primárne pre Severnú Ameriku určený model má byť poháňaný preplňovaným dvojlitrom z radu GME (Global Medium Engine).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov