Rovnako, ako v roku 1988 Škoda Favorit a v roku 1994 Škoda Felicia, znamenal nástup auta Škoda Fabia na Slovensku a v Českej republike malú revolúciu. Inovatívne rysy karosérie, kvalitnejšie motory a moderné technológie záujemcov o malý hatchback doslova uchvátili. Škoda Fabia ako rodinný automobil bol oficiálne predstavený na autosalóne vo Frankfurte v roku 1999 s karosériou päťdverového hatchbacku a už v decembri sa dostal k prvým zákazníkom.
 

Necelý rok po hatchbacku bola predstavená Fabia vo verzii  kombi a paletu karosérii v roku 2001 uzavrelo prevedenie sedan. Roku 2007 bola na jarnom ženevskom autosalóne predstavená druhá generácia s karosériou hatchback. To znamenalo koniec výroby prvej generácie. Kombi druhej generácie bolo predstavené o pol roka neskôr. Na začiatku októbra 2014 bola na parížskom autosalóne predstavená tretia generácia vozidla Škoda Fabia. A na začiatku roku 2018 prišiel facelift tretej generácie.

Aktuálne je na slovenskom trhu jazdeniek inzerovaných 3 410 vozidiel Škoda Fabia. Obľubu tohto modelu dokazuje aj vyvážené množstvo ponúkaných kusov všetkých troch generácii. V ponuke je 1 051 Fabií prvej generácie, 1 416 ks druhej a 943 ks tretej generácie. Česká republika momentálne ponúka 7 025 kusov tohto  modelu, Poľsko 3 168 a Maďarsko 912 kusov.
 

Ceny ojazdených ponúkaných v inzercii Fabií všetkých troch generácií sú pre našincov veľmi priaznivé. Cenový medián najnovšej generácie je 9 500 eur, starší model za 4 200 eur a najstaršie Fabie sa predávajú za  ľudových 1 900 eur. Obľúbenosť hatchbacku dokazuje aj doba, za ktorú obvykle nájde svojho ďalšieho majiteľa. Fabie prvej generácie čakajú na svojho majiteľa priemerne 24 dní, druhej generácie 23 dní a tretej dokonca len 17 dní. 

V sieti najväčšieho tuzemského predajcu jazdeniek AAA AUTO sa za celú dobu existencie predalo viac ako  94 tisíc vozidiel tohto modelu, zatiaľ najviac Fabií prvej generácie. Týchto si slovenskí, českí, poľskí a maďarskí šoféri odviezli  približne 70 tisíc kusov. Druhú generáciu si zaobstaralo asi 19 tisíc kupujúcich a najnovších modelov sa predalo  zhruba 5 tisíc. „Škodovky sú skrátka v našich končinách fenomén. Po väčšej a drahšej Octavii bola a je Fabia z dlhodobého hľadiska dvojkou na trhu. Aj napriek menším rozmerom dokázala ponúknuť dostatok priestoru a uspokojiť tak potreby širokého spektra zákazníkov od mladých rodín, cez firemné flotily, až po aktívnych seniorov,“  hovorí Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ skupiny AURES Holdings, pod ktorú spadá aj sieť autocentier AAA AUTO.

Nasledovné video dokumentuje, ako kruto a komplexne Škodu Fabia I. generácie pri vývoji testovali.