"So stúpajúcou dĺžkou života, stúpa aj počet vodičov s rizikom srdcových chorôb. Schopnosť monitorovať srdcovú činnosť vodiča ponúka obrovský benefit pre zdravie aj pre bezpečnosť cestnej premávky", profesor Steffen Leonhardt z Aachenskej univerzity

6 senzorov monitoruje vodičovu činnosť srdca.

Na čo je to vlastne dobré? Štatistiky ukazujú, že vodičov a tiež kupcov nových áut vo veku nad 65 rokov stále výrazne pribúda. Súvisí to samozrejme s pokrokom v medicíne, a životným štýlom, ktorý zabezpečil, že sa v posledných storočiach priemerný vek ľudí markantne zvýšil. Podľa riaditeľa vývojového centra Fordu, Pima van der Jagta,: "nebude v budúcnosti 100 ročný vodič ničím vínimočným". Rovnaký názor má aj profesor Steffen Leonhardt z Aachenskej univerzity, ktorý povedal: "So stúpajúcou dĺžkou života, stúpa aj počet vodičov s rizikom srdcových chorôb. Schopnosť monitorovať srdcovú činnosť vodiča ponúka obrovský benefit pre zdravie aj pre bezpečnosť cestnej premávky."

Ak systém zaznamená infarkt u vodiča auto samo zastaví a privolá pomoc.

Ako systém funguje? Vo vodičovom sedadle je nainštalovaných 6 senzorov elektrokardiografu, ktoré sú schopné aj cez oblečenie monitorovať srdcovú činnosť vodiča. Elektrokardiorgaf (EKG) monitoruje elektrické pulzy srdca a vie rozlíšiť ich nepravidelnosť. Systém obsahuje aj kameru namierenú na vodiča. Ak EKG zaznamená nepravidelnosť srdcového rytmu a systém pomocou obrazu z kamery rozlíši, že telo klaslo do neprirodzenej polohy, začnú konať daľšie bezpečnostné systémy, ktoré už poznáme aj zo súčasných áut. Konkrétne je to systém varovania pred opustením jazdého pruhu, obmedzovač rýchlosti, a systém, ktorý je schopný zastaviť auto pred prekážkou. Automatické riadenie, pomocou detekcie jazdných pruhov, nasmeruje auto na kraj cesty a systém automatického brzdenia auto zastaví. Celý bezpečnostný prvok môže byť dokonca naprogramovaný tak, že na vodičovom mobilnom telefóne vytočí tiesňovú linku.

Automobilka namontovala systém monitorovania srdcovej činnosti vodiča aj do minuloročného konceptu nového Fordu S-Max.

Automobilka očakáva, že ľudia budú ochotní si priplatiť za systém, ktorý bude schopný rozonať srdcovocievnu príhodu. Veď ako uviedol Pim van der Jagt: "okolo 30% ľudí vo veku nad 65 rokov trpí nejakým druhom srdcovej nepravideľnosti." Van der Jagt, tiež ako riaditeľ vývoja Fordu povedal, že automobilka bude schopná uviesť túto technológiu na trh do piatich rokov. Jeho slová koniec koncov čiastočne potvrdzuje aj predstavenie systému v minuloročnom koncepte Fordu S-Max.