Kto to zaplatí?

Spoločnosť LG Energy Solution, ktorá batérie vyrobila, vlastní kórejský chemický gigant LG Chem. Továreň sa nachádza v čínskom meste Nanjing. Už v minulosti sme písali o požiari Hyundai Kona Electric, ktorý mal za následok aj vyhorenie garáže. Celý problém podčiarkol požiar elektrického autobusu Hyundai Elec City v Južnej Kórei na začiatku februára. Hyundai sa teda dobrovoľne rozhodol pre zvolávaciu akciu dotknutých elektromobilov. Ide približne o 76 000 - 82 000 vozidiel. Vozidlám bude po analýze vymenená batéria za novú, bezpečnú. Americký ekvivalent Euro NCAP, National Highway Traffic Safety Administration sa v tlačovej správe vyjadril nasledovne: “Batérie dotknutých vozidiel majú potenciál vzbĺknuť, čo môže viesť k požiaru celého vozidla a vyvolať domový požiar v prípade, ak je auto zaparkované v garáži alebo blízko domu.”

Hyundai bude stáť táto zvolávacia akcia viac ako 750 000 000 €, čo ju robí jednu z najdrahších v histórii. Aktuálne ešte prebieha rokovanie o tom, koľko z nákladov zaplatí automobilka a koľko dodávateľ batérií. Zákazníci, ktorých sa akcia dotkne, budú individuálne kontaktovaní a ich vozidlám bude vymenená batéria za novú, bezpečnejšiu. Slovenské zastúpenie značky pripomína, že v Európe neeviduje prípady požiarov, ktoré by preukázateľne súviseli s touto situáciou. Nejde pri tom o ojedinelý prípad. BMW bolo minulý október nútene zvolať 27 000 plug-in hybridov kvôli obave, že batérie Samsung môžu skratovať a vyvolať požiar. V auguste zvolal Ford 27 000 plug-in hybridných modelov Kuga a v júni 2019 zvolalo Audi 1 600 modelov e-tron.

Zdroj: forbes.com, Hyundai Slovensko